A Malév tőkerendezésének első lépéseként a februárban megtartott közgyűlés döntött a légitársaság 3,6 milliárd forintos alaptőkéjének 360 millióra csökkentéséről azért, hogy megfeleljen a törvényi előírásoknak. Az alaptőke megemeléséről az AirBridge Zrt. azért nem tett előterjesztést, mert még nem történ meg a kisebbségi orosz tulajdonban lévő cég tulajdonosi szerkezetének átalakítása.
A Borisz Abramovics orosz üzletember tulajdonában lévő 49 százalékot az orosz állami Vnyesekonombank veszi át, de azt, hogy a tranzakció lezárult-e, nem közölték. A február 10-i rendkívüli közgyűlést követően azonban Anatolij Ballót, a Malévot finanszírozó pénzintézet alelnökét választották meg a légitársaság igazgatósága új elnökének. Az AirBridge többségi tulajdonosa eredetileg két magyar magánszemély, Kiss Kálmán és Költő Magdolna.
Már a keddi közgyűlés előtt arról szóltak a hírek, hogy érdemi döntések nélkül el fogják napolni azt, ugyanakkor egyes források azt sem tartották kizártnak, hogy a magyar állam eláll a 2007-ben kötött privatizációs szerződéstől.
Nem először halasztanak
A légitársaság eredetileg január 27-én döntött volna a tőkerendezéstől, ám a testület akkor is felfüggesztette munkáját. Néhány nappal azt követően, hogy a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozója után bejelentették: a Malév új közvetett tulajdonosa a Vnyesekonombank lesz, amely az orosz Aeroflottal partnerségben üzemelteti majd a magyar légitársaságot.
Az AirBridge 2007-ben 144 millió forintot fizetett a Malév csaknem száz százaléknyi részvénycsomagjáért, és vállalta a cég összes, mintegy 36 milliárd forintnyi, állami garanciával felvett hitelének visszafizetését, részben halasztott teljesítéssel. Ennek teljesítésére hozták létre az állami tulajdonú Malév Vagyonkezelő Kft.-t, amely a Magyar Fejlesztési Bank 20 milliárd forintos hitelét úgy vállalta át, hogy a kft.-ben lévő Malév márkanévért, a Százhalombatta és Ferihegy közötti kerozinvezeték repülőtéren kívüli részéért, és egy Boeing 767-es gépért a légitársaságnak bérleti díjat kellett volna fizetnie.
Nehéz helyzet
A Malév azonban 2,2 millió eurós adósságot halmozott fel - a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő ekkora összegű tulajdonosi kölcsönt nyújtott a társaságnak, hogy az képes legyen törleszteni az MFB-hiteleket.
Időközben az is kiderült, hogy a Boeing a CIB Bank jelzálogjogával terhelten került a kft.-be, erről azonban a vagyonkezelő csak 2008 novemberében értesült. A szervezet vizsgálatot indított az ügyben, és nincs kizárva, hogy annak lezárultával büntető feljelentést tesznek.
A 2,2 millió eurós tulajdonosi kölcsönre január végén lehívták a Vnyesekonombank garanciáját, így a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő visszakapta a pénzét. A Malév helyzetét jelzi, hogy dolgozóinak februárban csak késve, két lépésben tudott fizetni.
Földbe csapódott az iráni elnök helikoptere - Ebrahim Raiszi és külügyminisztere is meghalt