eur:
394.36
usd:
354.49
bux:
72665.2
2024. szeptember 18. szerda Diána

Hihetetlen, de igaz: csőd felé száguld a német autóipar

Csőd felé száguld a német autóipar, amely magával ránthatja az egész ország gazdaságát, figyelmeztet egy most megjelent tanulmány. A dokumentumot jegyző szakember szerint a jövő a japán, koreai és kínai autógyártóké lesz.

A német autók túl nagyok, túl drágák és nagyon szennyezik a környezetet. Az az autóipar, amely közvetve vagy közvetlenül minden hetedik németnek ad munkát, vesztébe rohan. A vészjósló kijelentéseket az a 63 éves Helmut Becker tette, aki nemrég még a BMW vezető közgazdásza volt.

A szakember szerint a jövő a japán, koreai és kínai autógyártóké lesz. A német gyárak Európában még valameddig tartani tudják pozíciójukat, de az Egyesült Államokban a Toyota hazai terepen éppen most körözte le az eddigi legnagyobb gyártót, a General Motors-t.

A háború azonban a kínai hadszíntéren - ha úgy tetszik, piacon - fog eldőlni, mondja Helmut Becker. Kínában már most több autót gyártanak, mint Németországban és rövidesen a németek 3.500 eurós kínai autókat vesznek majd az Aldiban.

A német autóipar válságnak okai összetettek, állítja a közgazdász. A cégvezetők hiúsága indokolatlan és túl drága felvásárlásokba kergette a nagy autógyárakat, a szakszervezetek nyomására a versenyképességet rontó hosszú távú munkaügyi megállapodásokat kötöttek, a fejlesztésekben pedig túl sokáig hanyagolták el a hibrid hajtást.

A BMW volt vezető közgazdásza szerint a német gyárak - ellentétben a japánokkal - nincsenek elég közel potenciális piacaikhoz. A Toyotának 28 országban 52 gyára van, míg a Volkswagen csak 18 országban gyárt autókat.

Helmut Becker szerint jól megfontolt, gyors lépésekkel még lehet javítani a helyzeten, de a legrosszabb esetben az autóiparban 100.000, a beszállítóknál további 300.000 németországi állás szűnhet meg.

Németországnak tehát kétségkívül kell az autóipar. A kérdés az, hogy a világnak is szüksége van-e a német autóiparra, zárja tanulmányát Helmut Becker, a BMW volt vezető közgazdásza.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nem kicsit vált be a Lajta-vésztározó megnyitása
Vízügy

Nem kicsit vált be a Lajta-vésztározó megnyitása

A beavatkozás jó döntésnek bizonyult, Mosonmagyaróvár fölött már érezteti hatását a levonuló víztömeg csökkenésében. A dunai árhullám tetőzése jelenleg a szlovákiai Dévény térségében tart, a Dunakanyarban várhatóan még két napig emelkedik a vízszint.

Budapestre vezethetnek a rejtélyes közel-keleti robbantássorozat szálai

Állítólag egy magyar vállalat gyártotta azokat a személyhívókat, amelyek nagyjából egy időben robbantak fel Libanonban és Szíriában, megölve legalább kilenc embert és több mint háromezret megsebesítve. Az InfoRádiónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő kétli, hogy Magyarországon hekkelték volna meg a készülékeket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.18. szerda, 18:00
Gerőfi-Gerhardt András
a Fővárosi Csatornázási Művek műszaki vezérigazgató-helyettese
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×