A Head & Shoulders Nagy-Britannia legnépszerűbb samponjaként évtizedek óta azzal hirdeti termékét, hogy az elmulasztja a sok ember életét megkeserítő korpát. A közelmúltban azonban egy brit tévénéző panasszal élt, mert szerinte a termék reklámja nem hihető.
/>
/>A brit Reklámszövetség megvizsgálta a panaszt és arra kötelezte a gyártót, hogy vessen véget hat éve tartó reklámkampányának, mivel az a megfogalmazás, hogy a sampon az összes korpát elmulasztja, "félrevezető".
/>
/>A kérdéses kampány azt állította, hogy a Head & Shoulders két terméke rendszeres használat esetén 100 százalékban megszabadítja a látható korpától a vásárló fejét.
/>
/>A terméket gyártó Procter & Gamble azzal védekezett, hogy a szlogen az ő értelmezésükben csak annyit jelent, hogy a sampon a mások által is látható korpákat szünteti meg.
/>
/>A Reklámszövetség azonban úgy vélte, hogy a szlogen azt a benyomást kelthette a vásárlókban, hogy a korpát nem csak mások, de ők sem látják majd, például fésülködés közben.
/>
/>A Procter & Gamble most arra készül, hogy egy új, 15 millió fontos (5,6 milliárd forintos) kampánnyal pozicionálja újra a terméket, többek között a Szex és New York sztárjának, Kristin Davisnek a segítségével.