INFORÁDIÓ
2023. január 30. hétfő
Martina

bicikli

közlekedés

téli gumi

46 ezer liter benzint spóroltak a kerékpárosok, de most váltaniuk kellene

46 ezer liter benzint spóroltak a kerékpárosok, de most váltaniuk kellene

Infostart / MTI

A csúszós aszfalton a téli gumi használatát és az akkumulátorok megfelelő töltését ajánlja a Jövő Mobilitása Szövetség.

A Jövő Mobilitása Szövetség több biztonsági tanácsot is ad a kerékpárral és rollerrel közlekedőknek. A szervezet közölte: bár a budapesti kerékpársávok forgalmi adatai szerint télen feleannyian használnak mikromobilitási eszközt, mint nyáron, a közösségi kerékpárt használók számában nincsen lényeges visszaesés a hideg idő beköszöntével. Júniusban havonta 366 ezres, idén októberben több mint 330 ezres utazást mértek – és ezzel a BKK számításai szerint csak októberben 46 ezer liter benzint spóroltak meg a kerékpárhasználók.

A szövetség szerint fontos a bicikli rendszeres karbantartása, tisztítása, olajozása, a sárhányó felszerelése, illetve az autókhoz hasonlóan, a téli gumi használata. Hozzátették:

az útviszonyok megváltozása miatt a csúszós aszfalton a legjobb gumikkal is óvatosan kell közlekedni.

Míg nyáron a könnyebb gurulás miatt érdemes keményebbre fújni a gumikat, télen kevesebb is elegendő, mert a laposabb gumi jobban tapad az úton. Az első-hátsó világítás is elengedhetetlen, sőt kötelező, és mivel a borongós őszi-téli időben sokszor napközben is szükség van arra, hogy jól látszódjon a közlekedő, a szakértők a fényvisszaverő öltözék használatát is ajánlják, hasonlóan a vezeték nélküli irányjelzőkhöz, amelyek a kormányra szerelhető távirányítóval aktiválhatók, és anélkül jelezhető velük a kanyarodás, hogy a felhasználó akár csak egy kézzel elengedné a kormányt.

Az autókhoz hasonlóan a biciklivel is nagyobb követési távolságot kell tartani a csúszós úton, illetve jeges, havas időben a védett kerékpárút jobb választás, mint a felfestett biciklisáv, már csak azért is, mert a hókotrók sok esetben éppen a kerékpárútra tolják a latyakot, a havat.

Azt tanácsolták, hogy az elektromos rolleren nemcsak a közlekedőt kell védeni megfelelő ruházattal, hanem az akkumulátort is az extrém hidegtől, és számítani kell arra, hogy a roller teljesítménye hidegben lecsökken: kisebb lesz a hatótáv, és a tömör gumik hidegben és nedves úton még csúszósabbak lesznek.

Az elektromos kerékpároknál is érdemes odafigyelni az akkumulátor védelmére: a legfontosabb, hogy a töltöttsége ne menjen húsz százalék alá, illetve a nulla fok alatti hőmérsékleten ne parkolják huzamosabb ideig kültéren.

Nyitókép: Pixabay
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018