Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Az influenszerek hatékonyságát is vizsgálták, meglepő az eredmény

Arra voltak kíváncsiak egy felmérésben, hogy honnan szerzik az információkat a vásárlók.

A fogyasztók 85 százaléka internetes keresőkből tájékozódik a kedvezményes ajánlatokról – közölte a Bónusz Brigád és a GKID (korábbi nevén GKI Digital) közös felmérésének eredményét a vg.hu. A második legnépszerűbb tájékozódási forrás a közösségi média, a válaszadók csaknem fele innen szerzi az ismereteit: a 18–29 évesek 66 százaléka tájékozódik innen, ha vásárolni akar valamit. Úgy tűnik, a hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek, ezekből szintén a válaszadók majd fele szerez információt. Itt is kirajzolódik azonban egy generációs különbség: míg a 18–29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez.

Barátoktól, ismerősöktől a kutatásban részt vevők harmada kér segítséget, támpontokat vásárlás előtt, ám a 18–24 évesekre ez még jellemzőbb: közülük minden második a kortársaihoz fordul információkért. Kuponos oldalakról minden harmadik ember tájékozódik, ez az arány a 30–39 évesek között a legmagasabb (41 százalék). Egy-egy szolgáltató nyomtatott újságjából mindössze 13 százalékuk kap hírt az akciókról, de a 25–39 évesek közül csak 6-7 százalék forgatja az akciós újságokat.

A kutatás szerint az influenszerek ajánlásai csupán a potenciális vásárlók 2 százalékát befolyásolják egy szolgáltatás melletti elköteleződésben.

A válaszadók 22 százalékánál előtérbe került a visszaválthatóság, a határidő módosításának lehetősége, illetve minden ötödik válaszadó rövidebb időre tervez előre, és inkább az utolsó pillanatban foglal utazásokat, szolgáltatásokat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×