Digitális megoldás veheti át a visszapillantó tükör helyét - olvasható a Vezess.hu cikkében.
Az eszköz 110 éve minden autónak része, a versenysport szülte, 1921-ben szabadalmazták.
A tükör végső evolúciója egy fűtött, belülről állítható, fényre sötétedő, holttérfigyelő jelzőfénnyel ellátott összetett szerkezet, amitől jobbat, többet már nehéz lenne hozzátenni az alap koncepcióhoz.
A tükrök alapvető hátránya a nagy légellenállás, és a szélzaj, ami az elektromos autóknál még inkább szembetűnő.
Az első fejlesztéssel tíz éve állt elő a Volkswagen, de igazán komolyan csak most gondolja a Honda ezt az új megoldást, a régit teljesen elvetve (Honda-e), rengeteg óra tesztelés után mindenféle körülmény között.
A kamerás megoldással nagy mértékben (10-50 százalék) csökken a holt tér, és a napsütés, eső, valamint minden, ami zavarja a látási viszonyokat, kiszűrhető.
A kamerák nem növelik az autó szélességét. Gyakorlatilag nem ezek a karosszéria legszélesebb pontjai. Egy átlagos visszapillantóval szemben elülső felületük pedig 90 százalékkal kisebb, ami a teljes karosszériára nézve 3,8 százalékos csökkenést jelent.
Azt az összeállítás is megjegyzi, hogy meglehet, nem minden autógyártó lép majd erre az útra, de például a fuvarosoknak erre szükségük lesz.