eur:
413.98
usd:
396.42
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: bkk

Bringasztrádákat tervez a BKK Budapesten-szerte

Erről egy vitairatot is közzétett, most bárki hozzászólhat.

Vitaindító dokumentumot állított össze a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) "mikromobilitási" témában, ez a gyaloglás, kerékpározás, elektromos járművek témakörét fedi le. A vita segítheti majd hozzá a főváros vezetését és a BKK-t egy új mobilitási stratégia megalkotásához - írja friss közleményében a közlekedési cég.

De már a munka kezdetén leszögezi: "a gyaloglásra-kerékpározásra való nyitottság nagy lehetőség, amit még nem használunk ki eléggé". A főváros célként tűzi ki többek között, hogy "legalább a közeli kirándulásokra ne autóval induljanak a budapestiek", hanem közösségi közlekedéssel, kerékpárral vagy gyalog.

A BKK kitér arra is, hogy a közösségi közlekedés mellett a kerékpározás, a gyaloglás, a mikromobilitás nagyobb aránya

növelheti egy adott út kapacitását, áteresztőképességét, amely a gépjárműforgalom számára is megoldást jelent a torlódások csökkentésére.

A vitaanyag kidolgozásakor kiemelt szerepet kapott a társadalmi igazságosság és a klímavédelem elve.

A Budapesti Mobilitási Terv célkitűzése szerint a kerékpáros közlekedés aránya 2030-ra eléri az 5 százalékot, a gyalogos közlekedés pedig a 15 százalékot az utazások hosszát tekintve, de nem a közösségi közlekedés igénybevétele helyett, hanem azzal kombinálva.

A BKK 10 javaslata az aktív és mikromobilitás fejlesztésére:

  1. megállítani a városi-elővárosi utazások számának növekedését
  2. átalakítani és újraosztani a közterületeket a közlekedés szempontjából
  3. összefüggő, biztonságos, kényelmes gyalogos és kerékpáros útvonalhálózat
  4. mikromobilitás kombinálása a közösségi közlekedéssel
  5. új parkolási, kölcsönzési, használati feltételek az új közlekedési módokban
  6. utazástervező rendszerek teljes körű integrációja
  7. szemléletformálás iskolásoknak, járművezetőknek
  8. szemléletformálás a mikromobilitás népszerűsítésére
  9. rollerek és kerékpárok szabályozása, hatékonyabb ellenőrzése
  10. az intézkedési tervek hatékony végrehajtása, egyeztetve a civilekkel, a vállalkozásokkal, a kerületekkel és a kormányzattal.

A BKK által felvázol "bringasztrádaterv" arról szólna, hogy szélesebb útfelületeken, biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel, közvetlenül, akadálymentesen lehessen eljutni a-ból b-be.

Az anyaghoz - amelyet ITT lehet elolvasni, megtekinteni - várják a budapestiek véleményét.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×