eur:
411.1
usd:
395.19
bux:
79283.92
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: bkk

Bringasztrádákat tervez a BKK Budapesten-szerte

Erről egy vitairatot is közzétett, most bárki hozzászólhat.

Vitaindító dokumentumot állított össze a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) "mikromobilitási" témában, ez a gyaloglás, kerékpározás, elektromos járművek témakörét fedi le. A vita segítheti majd hozzá a főváros vezetését és a BKK-t egy új mobilitási stratégia megalkotásához - írja friss közleményében a közlekedési cég.

De már a munka kezdetén leszögezi: "a gyaloglásra-kerékpározásra való nyitottság nagy lehetőség, amit még nem használunk ki eléggé". A főváros célként tűzi ki többek között, hogy "legalább a közeli kirándulásokra ne autóval induljanak a budapestiek", hanem közösségi közlekedéssel, kerékpárral vagy gyalog.

A BKK kitér arra is, hogy a közösségi közlekedés mellett a kerékpározás, a gyaloglás, a mikromobilitás nagyobb aránya

növelheti egy adott út kapacitását, áteresztőképességét, amely a gépjárműforgalom számára is megoldást jelent a torlódások csökkentésére.

A vitaanyag kidolgozásakor kiemelt szerepet kapott a társadalmi igazságosság és a klímavédelem elve.

A Budapesti Mobilitási Terv célkitűzése szerint a kerékpáros közlekedés aránya 2030-ra eléri az 5 százalékot, a gyalogos közlekedés pedig a 15 százalékot az utazások hosszát tekintve, de nem a közösségi közlekedés igénybevétele helyett, hanem azzal kombinálva.

A BKK 10 javaslata az aktív és mikromobilitás fejlesztésére:

  1. megállítani a városi-elővárosi utazások számának növekedését
  2. átalakítani és újraosztani a közterületeket a közlekedés szempontjából
  3. összefüggő, biztonságos, kényelmes gyalogos és kerékpáros útvonalhálózat
  4. mikromobilitás kombinálása a közösségi közlekedéssel
  5. új parkolási, kölcsönzési, használati feltételek az új közlekedési módokban
  6. utazástervező rendszerek teljes körű integrációja
  7. szemléletformálás iskolásoknak, járművezetőknek
  8. szemléletformálás a mikromobilitás népszerűsítésére
  9. rollerek és kerékpárok szabályozása, hatékonyabb ellenőrzése
  10. az intézkedési tervek hatékony végrehajtása, egyeztetve a civilekkel, a vállalkozásokkal, a kerületekkel és a kormányzattal.

A BKK által felvázol "bringasztrádaterv" arról szólna, hogy szélesebb útfelületeken, biztonságosabb csomóponti átvezetésekkel, közvetlenül, akadálymentesen lehessen eljutni a-ból b-be.

Az anyaghoz - amelyet ITT lehet elolvasni, megtekinteni - várják a budapestiek véleményét.

Címlapról ajánljuk
Téli gumi nélkül most senki ne induljon útnak Budapesten!
Berontott a hó

Téli gumi nélkül most senki ne induljon útnak Budapesten!

Ahogy a meteorológia előre jelezte, éjjel leesett az első hó Budapesten. A takarítási munkálatokkal kapcsolatban az InfoRádió Varga Csabát, a BKM FKF Köztisztasági Divízió főigazgatóját kérdezte.

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Döntött a kormány a különadókról – Mit jelent ez a Mol számára?

Döntött a kormány a különadókról – Mit jelent ez a Mol számára?

Sok Mol-befektető által várt (és talán rettegett) nap jött el tegnap, döntött ugyanis a kormány a 2025-ben is érvényben maradó különadók ügyében. Egyebek mellett döntés született a Brent-Ural különbözetre kivetett különadóról, az árbevétel-arányos adótételről és az extra bányajáradékról is, cikkünkben megnézzük, hogy összességében mennyire számítanak meglepőnek a kormány döntései, illetve azt is, hogy mit jelent mindez a Mol számára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 06:39
×
×
×
×