Az autóvezetés során 1000–1350 kalóriát égetünk el naponta, ami hasonló a pihenés energiafelhasználásához. Emiatt a sofőrnek nincs szüksége nagy mennyiség bevitelére, inkább korlátoznia kell az étkezést napi 2000–2500 kilokalóriára – idézte a kisalfold.hu Mari Carmen Lópezt, a Seat orvosi központjának munkatársát. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy nem szabad üres gyomorral a kormányhoz ülni, mert a vércukorszint lecsökkenhet, és szédülés jelentkezhet, valamint az éhség tovább csökkenti a vezető figyelmét.
A legtöbb európai KRESZ nem kifejezetten tiltja a sofőrnek a menet közbeni evést, de az elvonhatja a figyelmet a vezetésről és korlátozhatja a mozgás szabadságát. A Leeds-i Egyetem tanulmánya szerint
a reakcióidő étkezés közben akár 44 százalékkal is csökken.
Spanyolországban például az evésen vagy iváson ért vezetőknek 200 euró bírságot kell fizetniük, Angliában 100 fontot, ráadásul ott még három pontot is levonnak tőlük. Ezért ajánlatos a pihenőhelyeken enni és inni.
A vízhiány úgy árt, mint az alkoholfogyasztás
Inni viszont kell, és erről nagyon sokan hajlamosak megfeledkezni. Egy angol egyetem és az Európai Hidratációs Intézet közös tanulmánya szerint
a nem megfelelő folyadékbevitelű vezetők hasonló hibákat követnek el, mint azok, akiknek a vérében 0,8 gramm/liter alkohol van, vagyis mintha megittak volna négy pohár bort.
Erre is gondoljunk, amikor arról döntünk, tartsunk-e ivószünetet. A leggyakoribb hibák az önkéntelen sávelhagyás, a kései fékezés és a vállak lelazulása. A dehidratáció szédülést vagy hányást, súlyosabb esetben eszméletvesztést is okozhat.
Ezzel kapcoslatban jó tudni, hogy néhány kávé vagy tea segítheti a figyelem fenntartását, de a túlzott koffeinfogyasztás idegességet okoz, a szakember szerint viszont
az energiaitalok fogyasztása határozottan kerülendő.