Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.32
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Lehet-e a sekély Balatonban vitorlázni?

Nem aggódik a Balaton alacsony vízszintje miatt Litkey Farkas. A tízszeres Kékszalag győztes vitorlázó azt mondja, a tó természetes állapota, hogy időnként a szokásosnál alacsonyabb a vízállás.

A Balaton ismét nagyon alacsony vízállást produkált nyár végére. Litkey Farkas vitorlásversenyző ezzel kapcsolatban az InfoRádióban arról beszélt, hogy a Balatonnal nincs gond, van benne elegendő víz a vitorlások számára is.

A Balaton medencéjében van elegendő víz, problémák a kikötőkből való ki- és bejárás során adódhatnak - nyilatkozta a közelmúltban az InfoRádió műsorában Litkey Farkas vitorlásversenyző. Hozzátette: 75 centiméteres vízállásnál 3,3 méter a tó átlagos vízmélysége, de ebbe beleszámítanak a déli part közelében lévő nagyon alacsony vizek, tehát az átlag megközelítőleg 4 méteres. Jelenleg 40 centiméter a vízállás, de a Balatonnal nincs gond.

A kikötőkben segítjük egymást, a motorosokkal ki lehet húzni a megakadó hajókat - mondta Litkey. A klasszikus, régi balatoni hajóknak, a 40-eseknek és az 50-eseknek semmi gondjuk nincs - hívta fel a figyelmet a versenyző. Ezek még az 1990-es évek elején is a legnagyobb hajók voltak a tavon.

Litkey Farkas szerint a tónak ez egy természetes állapota, hogy időnként ennyire alacsony a vízállás. Az ilyen időszakoknak előnye is van, hiszen ilyenkor tisztább a Balaton, a szennyeződések ugyanis leginkább a befolyó patakok által érkezik. A nádnak is szüksége van arra, hogy időnként szárazra kerüljön. A XIX. századig a Balaton a mostaninál 2 méterrel magasabb volt, és mivel a vízgyűjtő terület ugyanúgy megvan, bizakodóak lehetünk - tette hozzá. Várhatóan visszajön majd a víz, a Balaton nincs veszélyben a klímaváltozás ellenére sem - vélekedett.

Litkey arról is beszélt, hogy a gazdasági válság bizonyos szempontból érezteti a hatását a balatoni vitorláséletben, de ennek először pozitív jelei is voltak, hiszen sok hajó visszatért a tengerről. A versenyző újra hangsúlyozta, hogy a magyarországi hajóépítés rendkívül fejlett. Kiemelte, hogy az idei két nagy tókerülő verseny győztes hajóit (Fifty-Fifty és CODE 8) egyaránt Paulovits Dénes műhelyében készítették.

Hanganyag: Hlavay Richárd

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×