Mark Zuckerberg alapító-vezérigazgató saját profilján jelentette be csütörtökön, hogy a közösségi hálónak több mint egymilliárd aktív felhasználója van havonta.
A cég ugyanakkor nehéz időket él meg manapság: a vállalat májusi, elsődleges részvénykibocsátása nem volt zökkenőmentes, és a befektetők komolyan aggódnak a cég bevételnövelő képessége miatt. A vezetőségnek az elégedetlenkedő részvényesek jogi lépéseivel is számolnia kell.
"Nehéz időszakot élünk most meg, és ez nem segít a közhangulaton, de a csapat igyekszik arra koncentrálni, amit közösen építünk" - mondta el Zuckerberg az amerikai Today című televíziós műsor csütörtök reggeli adásában.
A cég közleménye szerint az egymilliárdos határt kaliforniai idő szerint szeptember 14-én 12 óra 45 perckor érte el a felhasználók száma, akik közül 600 millióan mobiltelefonról érik el a közösségi oldalt.
A 28 esztendős Zuckerberg a portált mobiltelefonról elérő felhasználók bevételnövelő potenciáljáról is beszélt az interjúban. "Ötmilliárd embernek van mobiltelefonja a világon, így sokkal több ember elérésére is képesnek kellene lennünk, és növelnünk kell a területen a felhasználói bázisunkat" - húzta alá.
A vállalat szerint 1,13 billió like-ot kattintgattak el a felhasználók azóta, hogy 2009 februárjában elindult ez a szolgáltatás. A Facebookra kitett hirdetések jelentős részét kifejezetten a felhasználók "tetszésének" begyűjtésére fejlesztik ki a vállalatok.
A vezérigazgató szerint egy Facebook felhasználó átlagéletkora 22 év, és Brazília, India, Indonézia, Mexikó, valamint az Egyesült Államok rendelkezik a legtöbb Facebook-taggal.
A Facebook-felhasználók aránya - a lakosság számához viszonyítva - Észak-Amerikában 44,97 százalék, Dél-Amerikában 33,92, Európában 29,96, Ázsiában 6,68, Afrikában 5,15 és Ausztráliában 42,14 százalék a socialbakers.com adatai szerint.






