A főügyészség tájékoztatása szerint az ügyben nem változott a gyanúsítottak száma: továbbra is két embert gyanúsítanak, illetve egy harmadikkal szemben nemzetközi és európai elfogatóparancsot bocsátottak ki.
A Központi Nyomozó Főügyészség 2016 szeptembere óta nyomoz az M2-es és az M4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében.
Ez a nyomozás vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés és más bűncselekmények miatt folyik.
Fazekas Géza, a Legfőbb Ügyészség szóvivője még februárban úgy nyilatkozott, hogy az eddig kihallgatott gyanúsítottak egyike sem közszereplő.
A metróberuházásokkal összefüggésben egy másik nyomozás is tart, ezt fokozott ügyészi felügyelettel a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatja le.
Az ügy előzménye, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt tett feljelentést a Legfőbb Ügyészségen. Előzőleg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, hogy a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el. A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása mintegy 167 milliárd forint.
Ennek a nyomozásnak a tárgyát a 4-es metró beruházásához kapcsolódó különböző - ezen belül elsősorban építési és tanácsadói - szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések képezik.
Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője az MTI érdeklődésére azt mondta: ebben az ügyben június 23-áig hosszabbították meg a nyomozást, egyelőre nem hallgattak ki senkit gyanúsítottként.