eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Megtalálta a hiányzó alkatrészeket a vasúti kocsikhoz a MÁV

Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, amelyek eddig alkatrészhiány miatt álltak.

Csaknem 100 vasúti kocsi felújítása kezdődött el, hogy mihamarabb ismét forgalomba állhassanak - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára a közösségi oldalán.

Nagy Bálint a projektet azzal indokolta, hogy a közlekedési akcióterv egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is. Az új járművek beszerzése ugyanakkor hosszú folyamat, egy most megvásárolt vasúti jármű legjobb esetben 2028-ra állhat forgalomba. Emiatt az államtitkár szerint "érdemes számításba venni" azokat a járműveket is, amelyek a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva nem közlekednek.

Országszerte csaknem 100 ilyen vasúti kocsi van, ezek felújításával időt lehet nyerni - tette hozzá.

A MÁV Zrt. vezérigazgatója a videóban azt mondta, hogy

annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni.

Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak.

Ez a projekt lesz tehát a következő 9 hónap legfontosabb feladata - tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×