Infostart.hu
eur:
389.74
usd:
330.35
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti államtitkára felszólal a pénzügyi közvetítőrendszert érintő és egyéb törvények módosításáról szóló általános vitán az Országgyűlés plenáris ülésén 2024. október 1-jén.
Nyitókép: Hegedüs Róbert

Újra nekifut a kormány a Dunaferr-ügynek

A vasmű helyzetéről is szó volt hétfőn napirend előtt az Országgyűlésben.

Mint arról az Infostart is beszámolt, múlt hét kedden fizetésképtelenség miatt felszámolási eljárás indult a korábban Dunaferrként működő dunai vasmű tulajdonosa, a Liberty Steel két leányvállalata ellen. A gyár megvásárlását követően a Liberty egy 100 napos programot dolgozott ki, ebben vállalta egyebek mellett, hogy stabilizálja és felfuttatja a termelést, valamint elősegíti a dolgozók megélhetését, és folyamatosan fejleszti a béreket. Azonban abból, amit a Liberty megígért, szinte semmi nem teljesült, így 2024. szeptember végére a vasmű ismét nehéz helyzetbe került. A kormány a felszámolási eljárások hírére reagálva a bérek kifizetésére szólította fel a Libertyt.

Hétfőn az Országgyűlés napirend előtti felszólalásainak sorában Komjáthi Imre (MSZP) a Dunaferr helyzetére hívta fel a figyelmet. Elmondta, a kormány kifizette a tulajdonos helyett a dolgozók elmaradt bérét, amely 17,8 milliárd forintba került. Nem helyes, hogy ilyen tulajdonosokat hoznak Magyarországra, akik azért jönnek, hogy nyerészkedjenek és megdézsmálják a magyar adófizetők pénzét – hangoztatta. Hírek szóltak kínai befektetőkről, de most azt is hallani, hogy egy svájci-szlovák befektető nézte ki a céget. Reméli, folytatta, hogy a Dunaferr dolgozóinak lesz munkája és nem hoznak ide legközelebb is gazdasági kalandorokat, akik csak a magyar adófizetők pénzére sóvárognak.

Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti államtitkára (képünkön) rögzítette, a dunaújvárosi vasmű nagyon fontos az országnak, az ottdolgozóknak és a beszállítóknak. A Dunaferr megmentésére a magyar kormány az elmúlt 1-1,5 évben jelentős energiákat és pénzeszközöket fordított. Ugyanakkor nincsenek abban a helyzetben, hogy válogassanak az acélipari befektetők között – jelezte.

A dunai vasmű megmentését fontosnak tartják, most is azon igyekeznek, hogy befektetőket találjanak. Azt mondta, a jelenlegi indiai tulajdonosnak mintegy ötven vállalata van a világban, joggal bíztak benne. "Csalódnunk kellett nekünk is" – fogalmazott.

Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×