eur:
411.22
usd:
392.73
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
fotó: MÁV
Nyitókép: fotó: MÁV

Balatoni álom, avagy az éjjel soha nem érhet véget a MÁV-nál sem

Bagolyvonatokat indít a Balatonnál a MÁV. Ezen járatok a Budapest és a Balaton déli partja között naponta, míg az északi és nyugati parton a többsége csak péntekről szombatra, illetve szombatról vasárnapra virradó éjszakákon közlekedik.

Elő- és utószezonban csak hétvégenként biztosítják az éjszakai eljutást a főváros és a magyar tenger között, a főszezonban viszont munkanapokon is igénybe vehetik az utasok – áll a MÁV közleményében.

A járatok a déli parton végig, az északi parton a főváros és Balatonfüred között FLIRT motorvonatból állnak, amelyek kamerázott és légkondicionált járművek.

A déli parton a Déli pályaudvar és Keszthely között a nyári időszakban minden nap kétóránként közlekednek a Bagolyvonatok,

melyek a part mentén minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A hétvégi időszakban, azaz csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszaka a Bagolyvonatok sűrűbben, óránként közlekednek a part menti szakaszon, egyes vonatok esetén székesfehérvári átszállással. Ám a Balaton Sound és a Strand Fesztivál idején még ehhez képest is sűrített menetrend szerint közlekednek.

Északi part

Északi és a nyugati parton hétvégenként (péntekről szombatra, szombatról vasárnapra virradó éjszaka) a part mentén átlagosan kétóránként közlekednek a Bagolyvonatok Keszthely–Tapolca, Tapolca–Balatonfüred, és a Balatonfüred–Székesfehérvár viszonylatokon. Budapest és Balatonfüred között egy pár közvetlen Bagolyvonat is közlekedik.

Díjszabás

A Bagolyvonatokkal általános díjszabás szerint lehet utazni, ezért helyjegyre sincs szükség, így az igénybe vételükhöz elegendőek az ország- és vármegyebérletek, ezek napijegy változatai (Vármegye24, Magyarország24), továbbá a Balaton24 és a Balaton Sound TravelPass is felhasználhatók minden egyéb jegy megvásárlása nélkül.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×