Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
fotó: MÁV
Nyitókép: fotó: MÁV

Balatoni álom, avagy az éjjel soha nem érhet véget a MÁV-nál sem

Bagolyvonatokat indít a Balatonnál a MÁV. Ezen járatok a Budapest és a Balaton déli partja között naponta, míg az északi és nyugati parton a többsége csak péntekről szombatra, illetve szombatról vasárnapra virradó éjszakákon közlekedik.

Elő- és utószezonban csak hétvégenként biztosítják az éjszakai eljutást a főváros és a magyar tenger között, a főszezonban viszont munkanapokon is igénybe vehetik az utasok – áll a MÁV közleményében.

A járatok a déli parton végig, az északi parton a főváros és Balatonfüred között FLIRT motorvonatból állnak, amelyek kamerázott és légkondicionált járművek.

A déli parton a Déli pályaudvar és Keszthely között a nyári időszakban minden nap kétóránként közlekednek a Bagolyvonatok,

melyek a part mentén minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A hétvégi időszakban, azaz csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszaka a Bagolyvonatok sűrűbben, óránként közlekednek a part menti szakaszon, egyes vonatok esetén székesfehérvári átszállással. Ám a Balaton Sound és a Strand Fesztivál idején még ehhez képest is sűrített menetrend szerint közlekednek.

Északi part

Északi és a nyugati parton hétvégenként (péntekről szombatra, szombatról vasárnapra virradó éjszaka) a part mentén átlagosan kétóránként közlekednek a Bagolyvonatok Keszthely–Tapolca, Tapolca–Balatonfüred, és a Balatonfüred–Székesfehérvár viszonylatokon. Budapest és Balatonfüred között egy pár közvetlen Bagolyvonat is közlekedik.

Díjszabás

A Bagolyvonatokkal általános díjszabás szerint lehet utazni, ezért helyjegyre sincs szükség, így az igénybe vételükhöz elegendőek az ország- és vármegyebérletek, ezek napijegy változatai (Vármegye24, Magyarország24), továbbá a Balaton24 és a Balaton Sound TravelPass is felhasználhatók minden egyéb jegy megvásárlása nélkül.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×