Decemberben jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter, hogy a kormány egy új millenniumi városközpontot hozna létre Pesten, a Rákosrendező 130 hektáros állami tulajdonú, de ki nem használt területén, ezzel meghosszabbítva az Andrássy utat.
"Ennek a területnek Pest szívében továbbra is ki kell tudnia szolgálni a közúti közlekedést, tehát a vasúti kötöttpályás közlekedést, az autós és gyalogos forgalmat, a kerékpárosokat, és természetesen zöldfelülettel is hozzá kell járulnia ahhoz, hogy az életminőség jelentősen javuljon" – mondta a projekt kapcsán a miniszter. Hozzátette,
Budapest ellen építeni nem lehet, csak Budapesttel, tehát az építkezéshez meg kell nyerni a főváros, a kerületek és a lakosok teljes támogatását.
A minisztérium döntése nyomán a MÁV Zrt. már el is kezdte felmondani a területhasználati szerződéseket. Ezután a leégett Budapest Sportcsarnok bontásából származó, csaknem 175 ezer tonna építési törmelék elszállítása, az állam tulajdonában lévő vasúti anyagok értékesítése, illetve a terület rekultivációja, kármentesítése következik. Karácsony Gergely főpolgármester már korábban jelezte, hogy támogatja a terület fejlesztését, de szerinte ott elsősorban megfizethető lakásokra, zöldfelületekre és közösségi célú beruházásokra lenne szükség.
"Rákosrendezőre egy olyan új városnegyed felépítését javasoljuk, és ebben tudunk partnerek lenni, amely egyrészt védi a Hősök tere történelmi városképét, másrészt megőrzi az Andrássy út fantasztikus történelmi örökségét" – mondta a főpolgármester a tervezett beruházással kapcsolatban, hangsúlyozva, hogy a történelmi örökséget semmiképp sem szabad elherdálni. Kijelentette, hogy a főváros önkormányzata nyitott az egyeztetésre, de úgy gondolják, hogy
a Hősök tere látványát tönkretevő magas épületek megjelenése ezen a területen teljes mértékben elfogadhatatlan.
Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója, volt közlekedési államtitkár közösségi oldalán tett fel kérdéseket a szaktárcának. Elsősorban arra vár választ, hogy pontosan mi épülne itt, milyen közösségi közlekedési fejlesztések lesznek, mi lesz a Vasúttörténeti Park sorsa, és milyen előírások vonatkoznak majd a beruházásra.