A társaság a 2021 és 2027 közötti uniós költségvetési ciklus keretében szerdán benyújtotta a jövőbeni fejlesztéseinek első, 10 milliárd forint összegű támogatási kérelmét. A támogatási keret része annak a 300 milliárd forintos európai uniós forrásnak, amelynek megszerzését Karácsony Gergely főpolgármester jelentette be január közepén.
A BKK kiemelte: a támogatás lehetőséget biztosít olyan fejlesztések előkészítésére, amelyeknek köszönhetően jelentősen javulhatnak a közlekedési kapcsolatok Budapesten, elsősorban a külvárosi kerületek és a belváros között.
Ezzel olyan területek között jöhetnek létre átszállásmentes és kényelmes összeköttetések, ahol azok jelenleg még hiányoznak, illetve amelyek fejlesztik a zéróemissziós, a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet előtérbe helyező közlekedési módokat - olvasható a közleményben.
Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz (IKOP Plusz) keretében a BKK a következő, a Budapesti Mobilitási Tervben (BMT) szereplő projektek tervezésére nyújtott be támogatási kérelmet:
- a kisföldalatti meghosszabbításának és a meglévő vonal felújításának előkészítése;
- az észak-pesti és a dél-budai villamoshálózat összekötésének előkészítése, valamint megtervezése a Váci út és a Bajcsy-Zsilinszky út rehabilitációjával és a Nyugati tér megújításával (Újbuda-Újpest-villamostengely);
- a dél-budapesti villamosgyűrű első ütemének előkészítése, a 3-as villamos pesterzsébeti meghosszabbításának előkészítése;
- a 42-es villamos meghosszabbítására vonatkozó tervek elkészítése.
A most bejelentett fejlesztési csomag csak az első lépés - közölte a BKK, amely a közlemény szerint hamarosan további fejlesztésekre nyújt be támogatási kérelmet. Ezek mindegyike hozzájárul a BMT-ben is meghatározott közlekedés- és városfejlesztési célok eléréséhez - írták.