eur:
407.18
usd:
385.18
bux:
79183.29
2024. november 18. hétfő Jenő
Nyitókép: Peter Muller/Getty Images

Miért van ennyire meleg enyhe időben a buszokon és a vonatokon? – válaszolt a MÁV és a Volánbusz

A kora tavaszias időjárás hatására a közösségi közlekedés járatain a szokottnál melegebb van. Az InfoRádió utánajárt, hogy a buszok, vonatok, HÉV-ek mennyire rugalmasak a fűtés tekintetében.

Az InfoRádió hallgatói közül az utóbbi időben többen jelezték, hogy egyes buszokon és vonatokon nehezen elviselhető a hidegebb téli időszakban még megszokott meleg. Az InfoRádió arról érdeklődött a MÁV és a Volánbusz sajtóosztályánál, mit tudnak tenni annak érdekében, hogy az utasok számára ne okozzon kellemetlenséget a buszok, vonatok, HÉV-ek fűtése.

A MÁV-Volán csoport arról adott tájékoztatást, hogy a reggeli és napközbeni hőmérséklet-különbség miatt az évnek ebben az időszakában a téli ruhát viselő utasok gyakran túl melegnek érzik az utastér hőmérsékletét. A könnyebb ruházatot viselők azonban kifejezetten hidegnek találják a fűtés nélküli vagy alacsonyabb hőmérsékletre fűtött szerelvényeket.

Ezzel együtt minden járaton törekszenek arra, hogy az utasok többségének megfelelő utazási hőmérsékletet biztosítsanak, a gyors módosítás azonban nem minden jármű esetében megoldható.

A MÁV-Start valamennyi szerelvényében minimum 20 Celsius-fokos hőmérsékletet kell biztosítani a téli időszakban,

amikor a vonatok az időjárási körülményektől függően sok esetben csak többórás előfűtés után indulhatnak el. Ha a kocsiban a hőmérséklet eléri a kívánt hőfokot, a jegyvizsgáló vagy a mozdonyvezető lekapcsolhatja a fűtést, de ahhoz is idő kell, hogy normál hőfokúra hűljenek le a szerelvények.

A tavaszi-őszi átmeneti időszakok a legkritikusabbak

A Volánbusz közölte: ha az utasok nem érzik megfelelőnek a járat belső hőmérsékletét, jelezhetik azt az autóbusz-vezetőnek. Hozzátették: a járművezetőknek alapesetben plusz 12 Celsius-fok alatti napi átlaghőmérséklet esetén kell fűteniük. A sofőrök folyamatosan figyelik az időjárási viszonyokat, és törekednek a komfortos utazási körülmények biztosítására.

Közölték azt is, hogy a HÉV-vonalak diszpécserei adnak utasítást minden forgalomban lévő motorvonatnak a fűtés bekapcsolására abban az esetben, ha a hőmérséklet a vonal mentén nem éri el a plusz öt Celsius-fokot. Kiemelték, hogy

az utastér hőmérsékletét Celsius-fokra pontosan a műszaki kialakításból eredően nem tudják szabályozni.

Hozzátették: a HÉV fűtésének kritikus időszaka a kora tavaszi-őszi átmeneti időszak, amikor főleg a hideg reggeleken be kell kapcsolni a fűtést, ám a napsütés hatására gyorsan emelkedik a hőmérséklet a jármű belsejében, és hiába adja ki a diszpécser az utasítást a fűtés kikapcsolására, az utastér tovább melegszik, hűteni pedig csak az ajtók és ablakok segítségével lehet.

A melegre érzékenyebb utasoknak azt ajánlják, ha tehetik, próbáljanak az ajtók közelében elhelyezkedni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Fordulat az ukránoknak adott nagy hatótávolságú rakétákkal kapcsolatban

Vasárnap jelent meg az értesülés, hogy Joe Biden amerikai elnök engedélyezte Ukrajnának a nagy hatótávolságú cirkálórakéták bevetését oroszországi célpontok ellen. Azóta számos hír érkezett, de az egyik kulcsfontosságú értesülést már korrigálták is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 18. 14:43
×
×
×
×