eur:
388.83
usd:
358.94
bux:
0
2024. február 26. hétfő Géza
Happy woman driving a car and smiling. Cute young success happy brunette woman is driving a car. Portrait of happy female driver steering car with safety belt
Nyitókép: dragana991/Getty Images

Újabb terhet kapnak a magyar autósok, megint lehet fizetni

Nőtt az újonnan megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások száma a Netrisknél. Az idei harmadik negyedévben közel 127 ezer szerződést kötöttek az autósok, ami 8 százalékos emelkedésnek felel meg. Az éves kgfb-átlagdíjak szintén 8 százalékkal nőttek, így meghaladták az 52 ezer forintot az idei harmadik negyedévben – derül ki a társaság összefoglalójából.

Több kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötöttek az autósok az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Szintén nőtt a cascobiztosítások száma. Emellett a biztosítási díjak is feljebb léptek, igaz, a drágulás mértéke elmarad inflációtól – közölte a Netrisk.

A júliustól szeptember végéig terjedő három hónapos időszakban a Netrisknél majdnem 127 ezer kgfb–t kötöttek, ez 8 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. Az átlagdíjak pedig szintén 8 százalékkal nőttek és meghaladták az 52 ezer forintot. Ezzel párhuzamosan az újonnan kötött casco biztosítások száma szintén nőtt, 11 százalékkal majdnem 7600-ra emelkedett. Utóbbiaknál az éves átlagdíj 17 százalékkal 148 ezer forint fölé emelkedett.

„A biztosítási díjak emelkedése a minden területen érezhető drágulással magyarázható. Nőtt az autók ára, emellett a szervizelési költségek is magasabbak lettek. Ugyanakkor

a kgfb-s átlagdíjak emelkedése elmarad a két számjegyű inflációtól, a cascónál viszont megközelíti azt”

– közölte Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

A szakember azt is elmondta, a casco biztosítások számának emelkedése magyarázható részben azzal, hogy az új vagy fiatal autók nagyobb értéket képviselnek a korábbi évekhez képest és a már említett szervizköltségek is jelentősen emelkedtek. Ezért a tulajdonosok az autó árához képest viszonylag alacsony díjat bevállalják annak érdekében, hogy mentesüljenek a nagyobb kiadásoktól egy esetleges saját hibából történt baleset után.

Márkák és átlagdíjak

A Netrisk összeállításából kiderül az is, hogy a legelterjedtebb autómárkák esetében hogyan alakultak a kgfb-átlagdíjak.

Az Opelek kötelezője mindössze 2 százalékkal nőtt, alig több mint 52 ezer forintra. A Volkswagenek, Renault-k, Fordok esetében az átlagdíj egyaránt 4 százalékkal 57-58 ezer forintra emelkedett. A Suzukiknál már 7 százalékos volt a kgfb-drágulás, az átlagos éves díj így valamivel több mint 42 ezer forint volt. A Daciáknál és Toyotáknál 10-10 százalékos díjemelkedés történt, ennek eredményeként 44 ezer és 51 ezer forintot tett ki az éves díj.

Besnyő Márton megjegyezte, hogy mind a kötelező, mind a casco esetében vannak különbségek a piacon, ezért érdemes a különböző ajánlatokat átnézni és összehasonlítani, mielőtt egy-egy autós megköti az új biztosításokat.

Címlapról ajánljuk
Államfőválasztás előtt az Országgyűlés - eljött a svédek nagy napja is

Államfőválasztás előtt az Országgyűlés - eljött a svédek nagy napja is

Orbán Viktor miniszterelnök beszédével indul a a parlamenti tavasz. Köztársasági elnököt választhat és Svédország NATO-tagságát is megszavazza az Országgyűlés hétfőn, a tavaszi ülésszak első napján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.02.26. hétfő, 18:00
Csizmadia Ervin
a Méltányosság Politikaelemző Központ igazgatója
Gazdasági vészriadót fújtak az Európai Unióban

Gazdasági vészriadót fújtak az Európai Unióban

Mario Draghi volt olasz miniszterelnök és EKB-elnök kijelentette, hogy az Európai Uniónak évente 500 milliárd eurót kell befektetnie ahhoz, hogy versenyképes maradjon a zöld és digitális átállásban, és tartsa a lépést az Egyesült Államok és Kína fejlődésével. Az uniós pénzügyminiszterek előtt Gentben ismertetett megállapításaiban Draghi hangsúlyozta, hogy e jelentős beruházási igény egyharmadát tagállami költségvetési forrásokból kell finanszírozni, ami uniós szinten összehangolt erőfeszítéseket tesz szükségessé a tagállamok közötti belső támogatási konfliktusok elkerülése érdekében – írja a Politico.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×