eur:
402.06
usd:
372.46
bux:
89897.98
2025. április 2. szerda Áron
Nyitókép: Pexels.com

Jelentősen módosul a vasúti menetrend a győri vonalon

Megkezdődött a győri vasúti fővonal felújítása, jelentős menetrendváltozásra és hosszabb menetidőre kell számítani az érintett szakaszokon - tájékoztatta az InfoRádiót a Mávinform sajtóügyeletese.

Hosszú várakozás után hétfőn megkezdődött a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal felújítása. Ennek részeként először a Biatorbágy és Szárliget közötti vonalat újítják meg. A vágányzár miatt több helyen rövidebb útvonalon közlekednek a vonatok, a pótlóbuszos átszállások miatt pedig hosszabb menetidővel kell számolni - mondta az InfoRádióban Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese.

A Keleti pályaudvarról a Sopron, illetve Szombathely felé közlekedő InterCityk csak Tatabányáig közlekednek, Tatabánya és Budapest Kelenföld között gyorsjáratú pótlóbuszokkal lehet utazni. Az S10-es vonatok megosztva, csak a Déli pályaudvar és Budaörs, illetve a másik szakaszon Szárliget és Győr között közlekednek. Az S12-es vonatok is megosztva, egyrészt a Déli pályaudvar és Budaörs, valamint Tatabánya és Oroszlány között járnak.

"Ez azt jelenti, hogy a Déli pályaudvar és Budaörs között félóránkénti eljutást biztosítunk a személyvonatokkal. A személyvonatok helyett pótlóbuszok közlekednek a lezárt szakaszon, méghozzá 3 különböző útvonalon. Egyrészt Budaörs és Tatabánya között minden állomást és megállóhelyet érintő buszok járnak, illetve Budaörs és Biatorbágy között közvetlen, megállás nélküli céljáratok indulnak. Továbbá Budaörs és Tatabánya között vannak X10-es jelzésű pótlóbuszok is, ezek csak Bicskén állnak meg Budaörs és Tatabánya között" - sorolta Váczi Viktor.

A nemzetközi járatokon továbbra is átszállás nélkül, teljes útvonalon lehet közlekedni a főváros és Hegyeshalom között, ugyanakkor a Tatabánya és Kelenföld közötti szakaszon nem állnak meg. A lezárások miatt pedig itt is 15-20 perccel hosszabb menetidővel kell számolni.

"A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben óránként mindkét irányba csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át, ezért a nemzetközi, valamint a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatoknak biztosítják az átszállásmentes utazást. Ez azt jelenti, hogy a RailJetek, az Eurocity az EuroNight, és a nemzetközi gyorsvonatok a teljes útvonalukon közlekednek, tehát a magyarországi szakaszon sem kell azokról pótlóbuszra átszállni" - derült ki a szóvivő tájékoztatásából.

A három hónaposra tervezett vágányzár első üteme október 26-áig tart majd. A részletes menetrendi változásokról a MÁV honlapján egy külön aloldalt hoztak létre (mav.hu/egyesvonal), emellett a MÁV applikációjában és az Elvira menetrend-keresőben is tájékozódhatnak az utasok a részletekről.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

Három hónapig még biztosan védekezni kell a ragadós száj- és körömfájás nevű állatbetegség ellen, amely eddig két Győr-Moson-Sopron vármegyei szarvasmarha-telepen bukkant fel – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató. Rusvai Miklós szerint az eddig bevezetett járványvédelmi intézkedések jók. A szakember azt is elmagyarázta, hogy miért van szükség az érintett állatállományok leölésére, és miért nem megoldás a vakcinázás.

Vlagyimir Putyin népesebb hadsereget akar, mint az amerikai

Több mint egy évtizede nem látott sorozási kampányt rendelt el Vlagyimir Putyin. Kommentátorok szerint ezzel az orosz elnök értésre adta: nagyobb létszámú hadsereget akar, mint ami az Egyesült Államoknak van.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.02. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×