eur:
389.83
usd:
363.88
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Újabb vasúti pályafelújítás okoz súlyos gondot – négy átszállás egy úton

A MÁV és a GYSEV is most kezdett fontos pályafelújításba, így viszont a Szombathely és Budapest között utazóknak rémálom lett az életük.

A Szombathely–Csorna–Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érinti, így az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk. Az első szakaszon, Szombathelytől Csornáig azért kell buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett itt a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig roboghatnak vasúton. Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mivel a MÁV szeptember közepétől elrendelte a Budapest–Tatabánya–Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását. A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása egyidejűleg zajlik, és várhatóan december közepéig tart.

A Népszava az összehangolatlan pályafelújítások miatt megkereste a két vasúttársaságot, hogy miért egyszerre végzik a munkálatokat. A GYSEV szerint nem tehettek másként, mert „a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést.” Ráadásul a cég állítja, hogy régóta tudott a MÁV is a munkájukról.

A MÁV elismerte, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám a társaság szerint a biatorbágyi munkát nem halaszthatták el. "A Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán bevezetett vágányzár időpontjának kiválasztása során az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe – közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága. – A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat. A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.”

Az osztrák vasúttársaság pénteken bejelentette, hogy hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról a Budapest–Bécs fővonalon, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti felújítás miatt annyit késtek a nemzetközi járatok, ami már tolerálhatatlan volt Ausztriában. Emiatt október 2-a és 26-a között nem lehet közvetlen járaton utazni Münchenbe Budapestről vasúton: a vonatokat Bécsben megállítják, a München felé utazóknak át kell szállniuk. Később kiderült, hogy a magyar szakasz kapott egy kis "haladékot".

Címlapról ajánljuk

Dobrev Klára a Ligetben: "fogd be a szádat, magyar dolgozó, mert különben kirúgunk, ezt üzeni Orbán Viktor kormánya"

Európai fizetéseket, európai nyugdíjat, európai egészségügyet, európai béreket sürgetett a Demokratikus Koalíció, az MSZP és a Párbeszéd európai parlamenti (EP-) listavezetője szerdán Budapesten. Dobrev Klára közölte, erős Európát akar, amely minden magyarra tud vigyázni, akkor is, ha a kormánnyal szemben kell megvédenie őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×