Infostart.hu
eur:
364.7
usd:
328.82
bux:
146591.85
2026. november 11. szerda Márton
Hornung Ágnes, a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára beszédet mond a Hogyan tovább a válás után? A váltott gondoskodás gyakorlata a mindennapokban című konferencián az Egyszülős Központban 2023. március 2-án.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Hornung Ágnes: jövőre több mint 3300 milliárd forint jut családtámogatásokra

Pénzbeli ellátásokra 10 százalékkal szánnak többet.

A gyermekes családok védelmét a háborús időkben is kiemelten fontosnak tartja a kormány, ezért a 2024-es költségvetésben a háború és a szankciók okozta nehéz gazdasági helyzet ellenére is 3307 milliárd forintot biztosít családtámogatásokra - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.

Hornung Ágnes azt írta: jövőre 1300 milliárd forintra emelik a pénzbeli ellátásokra - például az anyasági támogatásra, a GYED-re, a CSED-re, a GYET-re, a GYES-re, a GYOD-ra, a családi pótlékra - rendelkezésre álló összeget, ez több mint 10 százalékos növekedés ehhez az évhez képest - ismertette az államtitkár.

A CSED-re fordítandó forrás 12 százalékkal, mintegy 18 milliárd forinttal lesz magasabb, a GYED-re 14 százalékos növekedéssel 49 milliárd forinttal több áll rendelkezésre, az emelt összegű Babaváró támogatásra - amelyet a 30 év alatti nők mellett jövőre továbbra is igényelhetnek, valamint a 30 és 40 év közötti nők is, ha igazolják várandósságukat - 27 százalékkal, 49 milliárd forinttal magasabb összeget szánnak jövőre.

A pénteken elfogadott költségvetés értelmében a fiatalok 2024-ben továbbra is élhetnek a 25 éven aluliak személyi jövedelemadó-mentességével, az édesanyák gyermek születése vagy örökbefogadása esetén 30 éves korukig adómentesek maradnak, továbbá az első sikeres nyelvvizsgadíj, a KRESZ-tanfolyamdíj és -vizsgadíj megtérítését is biztosítja a kormány jövőre - közölte az államtitkár. Hozzátette, a családi adókedvezményre, a négy vagy több gyermekes édesanyák, a 25 év alatti fiatalok és a 30 éves korukig gyermeket vállaló nők személyi jövedelemadó-mentességére 2023-hoz képest 31 milliárd forinttal magasabb összeg, összesen 606 milliárd forintot fordítanak - tette hozzá.

A bölcsődei ellátás férőhely-bővülésével párhuzamosan folyamatosan emelkedik az ellátórendszer működtetését biztosító támogatások összege; a 2010-es összeghez képest már több mint hét és félszer akkora összeg áll majd rendelkezésre jövőre.

Címlapról ajánljuk
Egészségügyi szakdolgozók az új bértábláról: „már május 15-én jeleztük, hogy hogyan kéne”

Egészségügyi szakdolgozók az új bértábláról: „már május 15-én jeleztük, hogy hogyan kéne”

Jövőre átlagosan 15 százalékkal emelkedhet az egészségügyi szakdolgozók alapbére. A kormány közel 192 milliárd forintot különítene el erre a célra, a tervezett intézkedés mintegy 123 ezer dolgozót érinthet. Az új bértábla azonban máris szakmai vitát váltott ki: a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara szerint a rendszer jelentős béraránytalanságokat eredményezhet, és nem feltétlenül tükrözi a végzettség, a felelősség és a munkaterhelés közötti különbségeket. A részletekről Balogh Zoltán kamarai elnök beszélt az InfoRádióban.

Répássy Róbert a meghallgatásán javaslatot is tett a Tisza-kormánynak

A végrehajtói klánok megtörésére törekedett az igazságügyi tárca az Orbán-kormány 2010-es hivatalba lépése után – jelentette ki Répássy Róbert, a minisztérium volt államtitkára az Országgyűlés végrehajtási visszaéléseket feltáró vizsgálóbizottsága előtti meghallgatásán.
inforadio
ARÉNA
2026.11.12. csütörtök, 18:00
Dobrowiecki Péter
Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×