Infostart.hu
eur:
382.98
usd:
328.64
bux:
109387.87
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Facebook/ Ferencváros

Áll a bál a ferencvárosi kizárólagos lakossági parkolás ügyében

A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint a ferencvárosi parkolás szigorítása egy új lépés az autósok kiszorítása felé. Ezzel szemben Ferencváros polgármestere úgy gondolja: az intézkedés jelentősen könnyíti a kerületben élők parkolását.

Hétfőtől tízezer forintra büntetik azt, aki a Ferencvárosban este 6 és reggel 7 óra között engedély nélkül a helyi lakosság számára fenntartott parkolókba áll be a kocsijával. Az önkormányzat a területen lévő 4351 fizetős parkolóhelyből 1205-öt jelölt ki az ott élőknek. A tiltás a zöld rendszámú autókra is vonatkozik.

"Ez egy újabb intézkedés a gépkocsival közlekedők kiszorítására. Most már sajnos évek óta zajlik egy olyan törekvés, amely az autósok leckéztetésével a városból történő kiszorítására, a közlekedési feltételek minél kedvezőtlenebbé tételére irányul" – mondta az InfoRádióban Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.

Az ügyvéd érthetőnek tartja, hogy az önkormányzat a helyi lakosoknak kedvez, hiszen ők fognak szavazni a jövő évi választáson. Úgy véli, az is felmerül a kérdés kapcsán, hogy mi a helyzet a vállalkozásokkal, a vállalkozások dolgozóival és a bérlőkkel.

"Nem feltétlenül a méltányosság vezeti itt az önkormányzatokat, hanem a szavazatok megszerzése"

– fogalmazott.

Szerinte a másik oldalról az is érthető, hogy a helyi lakosságnak fontos a parkolóhelyhez jutás, de az is fontos lenne, hogy ne építsenek újabb irodaházakat. Ha pedig igen, akkor ott mindenütt ténylegesen kérjék számon a gépkocsik elhelyezésével összefüggő követelmények betartását.

Az új irodák dolgozói viszont csak akkor fogják az utca helyett a mélygarázsokat használni, ha azok nem megfizethetetlenül drágák – hívta fel a figyelmet Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.

A polgármester szerint jól működik a parkolási rendszer

"A belső és a középső Ferencvárost érintően vált nagy problémává, hogy még a Covid idején – amikor jellemzően sokkal kisebb autóforgalom volt a belső budapesti részeken – sem tudtak az emberek a saját lakóhelyük közelében parkolóhelyet találni" – mondta Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere.

Emiatt született a megoldás, hogy a Kiskörúttól a Haller utcáig tartó részen, illetve a Soroksári út és az Üllői út közötti területen az összes parkolóhely 30 százalékát este 6-tól reggel 7-ig kizárólag ferencvárosi lakosok vehetik igénybe. A rendszert egy hónapja vezették be, addig nem szabtak ki büntetéseket, csak a parkolóőrök figyelmeztettek.

"Nagyon jók a visszajelzéseink, és a tapasztalat sem túl rossz" – mondta, hozzátéve, hogy ebben az időszakban az érintett helyeken megálló autósok nagyjából tíz százaléka volt nem ferencvárosi. A felügyelők elmondása szerint közülük is sokan tisztában voltak vele, hogy éjszaka itt nem állhatnak meg, de mivel csak figyelmeztetést kaptak, ott maradtak.

Ez hétfő estétől átfordul:

már büntetni fognak a közterület-felügyelők,

ha este a "megállni tilos" és az időtartamot mutató táblával jelzett területeken nem ferencvárosiakat találnak. Aki tehát a kerületben a kizárólagos lakossági parkolóhelyekre áll be, de nincs engedélye, annak 10 ezer forintos közlekedési bírságot kell fizetnie. Úgy gondolják, hogy ez elegendő visszatartó erő lesz, ám ha visszatérő szabálysértést tapasztalnak, akkor kerékbilincs vagy autóelszállítás is lehet majd a büntetés. Egyelőre úgy látják, hogy erre nem lesz szükség.

Az önkormányzat sajtóközleménye szerint az érintett területen 4351 fizetős parkoló hely van, amiből 1205-öt jelöltek ki kizárólagos lakossági használatra. A próbaidőszak tapasztalatai alapján a 30 százaléknyi parkolóhely elegendő.

Ez a 30 százaléknyi hely "jelentősen enyhítette a gondot", és onnantól kezdve már nem is voltak lakossági megkeresések a parkolási helyzettel kapcsolatban. "Tehát a Covid alatt felhalmozódott tapasztalatokat használva lett végleges ez a parkolóhelyszám" – zárta gondolatát Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Kiderült, mennyivel változik a táppénz és a gyed januártól

Mintegy 31 ezer forinttal, bruttó 322 ezer forintra emelkedik a minimálbér január elsejétől a szakszervezetek és a munkáltatók megállapodása szerint. Több juttatás, köztük a táppénz, az álláskeresési járadék, a gyed és a gyod összege is emelkedik a bejelentés után.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Olyan gazdasági elemzés érkezett Brüsszelből, ami megdöbbentő eredményre jutott a vámháborúról

Olyan gazdasági elemzés érkezett Brüsszelből, ami megdöbbentő eredményre jutott a vámháborúról

A Trump-adminisztráció által bevezetett, 15 százalékos amerikai vámplafon nem erősíti, hanem érdemben gyengíti az Egyesült Államok gazdaságát, középtávon 0,6–1,0 százalékkal alacsonyabb GDP-pályát okozva. A modell szerint a vámok terhének döntő részét az amerikai fogyasztók és vállalatok viselik, miközben a magasabb árak, a drágább import és a romló export-versenyképesség egyszerre húzza vissza a növekedést. Az Európai Unió jóval kisebb ütést kap – körülbelül 0,2 százalékos GDP-elmozdulással –, de az export visszaesése és a romló cserearány így is érezhető veszteséget okoz – derül ki az Európai Bizottság frissen kiadott modellszámításaiból. Az uniós testület konklúziója világos: a mostani vámrendszer rövid távon átmeneti mérlegjavulást hoz az USA-ban, de hosszabb távon viszont mindkét oldal számára növekedési áldozatot és tartós gazdasági veszteséget jelent.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×