Útépítési pályázatok visszavonását jelentette be a ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési értesítőben – írja a Napi.hu.
Ezek alapján nem készül el
- a szamossályi új Szamos-híd, amely 12 méter széles és 345 méter hosszú, a rávezető út pedig 7,8 kilométer hosszú, és 2x1 forgalmi sávos lett volna.
- az M1-es autópálya M0 és Bicske-Nyugat csomópont közötti 2x3 sávra bővítése, 23 kilométer hosszúságban.
- az M76-os autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza, a Fenékpuszta-Sármellék közötti 11 kilométeres részt és a Sármellék-Zalaegerszeg keleti csomópont közötti 23,8 kilométeres részt is érinti a döntés.
- a keszthelyi 2x2 sávos főúti bekötés 2,8 kilométer hosszban,
- a 71-es számú főút felújítása 5,2 kilométer hosszúságban,
- a Balatoni Bringakör keszthelyi szakaszán a kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztése,
- a Balatoni Bringakör Tihany-Balatonalmádi közötti 5,1 km-es szakasza
A portál szerint a kormányzati takarékoskodás áll a döntések mögött.
Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón még azt mondta, az M1-es autópálya védett lehet, és törlésről nem lesz szó, legfeljebb átütemezésről.