A ferihegyi repülőtér is szóba került a csütörtöki Kormányinfón, Gulyás Gergely megkapta a kérdést: tervezi-e a kormány egy 3-as terminál megépítését, illetve egy "2C"-t amennyiben lezárul a visszavásárlás, továbbá ez milyen költséggel jár, illetve mennyivel nőhet ettől a megtérülési idő?
"Szeretnénk új terminált építeni, a repteret általánosságban is szeretnénk fejleszteni, az oda vezető utat, a repülőtér elérhetőségét vasúttal szeretnénk megteremteni" - fogalmazott egyértelműen a Miniszterelnökséget vezető miniszter.
Kijelentette, ha ezek a fejlesztések megtörténnek, nem lassabb, hanem gyorsabb lesz a visszavásárlás megtérülése.
"Gazdaságilag is meg kell hogy érje a magyar államnak a vétel, de
a reptér tulajdonlása - ezt ellenzékben és kormányon is így gondoltuk - messze túlmutat a csak gazdasági aspektusokon, nemzetbiztonsági, országimázs- és turisztikai kérdés is,
hogy miként, milyen irányba tudunk fejleszteni" - tette hozzá. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésének hatása messze nem csak a megtérülésében mutatkozik meg, hanem "mindenben, ami a magyarországi és nemzetközi turizmussal kapcsolatos".
Gulyás Gergely hozzátette még: "szeretnénk, hogy ha nem tőlünk jelentősen keletre lévő városokat kéne hasonlatként emlegetni, hogy ha az ember Ferihegyről autóval behalad a fővárosba".
Mint a kormány korábban többször is közölte, küszöbön áll a terminál állami visszavásárlása, azonban tekintettel a tranzakció bonyolultságára még akár hónapokat is igénybe vehet annak lezárása.