A Heves megyei főügyész, Szalóki Zoltán tájékoztatása szerint a két vasúti dolgozót azzal gyanúsítják, hogy gondatlan magatartásuk miatt veszélyesen közel került egymáshoz két InterCity szerelvény a megyében.
Kifejtette: a vádirat alapján 2019. augusztus 9-én az elsőrendű vádlott forgalmi szolgálattevői munkakört látott el a Hort-Csány vasútállomáson, így az ő feladata volt a vonatközlekedés irányítása. Miután észlelte, hogy az egyik váltó meghibásodott, az előírásokkal ellentétben az általa kezelt biztosítóberendezésen esetleges megoldásokat alkalmazva - például a kezelőgombok és a körülöttük lévő gyűrűk közé gombostűt szúrva - kezdte el az állomáson áthaladó vasúti forgalmat irányítani.
Az egyik ilyen szabálytalan művelet során a váltók kitérő állásba álltak át, így fennállt a veszélye az állomásról ekkor induló InterCity járat és egy oda érkező szerelvény ütközésének.
A váltók átállásának pillanatában a másodrendű vádlott által vezetett, a megállóhelyről kifelé tartó IC-vonat 94 méterre járt az érintett váltótól. A mozdony vezetője azonban tovább fokozva a kialakult veszélyhelyzetet, figyelési kötelezettségét elmulasztva, nem észlelte a veszélyt. Így már csak a váltón áthaladás közben kezdhette meg a vonat gyorsfékezését, emiatt pedig a mozdony az állomásra tartó, ekkor éppen a bejárati jelző előtt 52 méterrel álló InterCity újába került. A vészfékező szerelvény végül 205 méterre állt meg a másiktól. Az ellenkező irányba tartó vonatkocsikban összesen mintegy 300 ember utazott.
A főügyész jelezte: a vádhatóság a forgalmi szolgálattevővel szemben felfüggesztett szabadságvesztés, míg a mozdonyvezetőre pénzbüntetés kiszabását kérte a bíróságtól. Emellett javasolta a forgalmi szolgálattevő eltiltását foglalkozásának gyakorlásától, határozott időre.