eur:
393.14
usd:
366.26
bux:
66809.3
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Pixabay

Nem könnyű, de nem is lehetetlen… (x)

A koronavírus-járvány lecsengését követően a hazai online kereskedők újra elköteleződhetnek a határokon átnyúló kereskedelem lehetőségeinek kiaknázása iránt. Habár a koronavírus-járvány letörte a külpiacok felé irányuló törekvéseket, ma már semmi sem gátolja a piac szereplőit, hogy megfelelő exportterv birtokában a külpiacok meghódítását tervezzék.

Tagadhatatlan és megkérdőjelezhetetlen, hogy a külföldi piacnyitás jelentős kockázatokat tartogat. Alapvető fontosságú, hogy a célpiac meghatározása megfelelő körültekintéssel történjen, hiszen az elhibázott piacválasztás a vállalkozás profitrátáját hosszú távon ronthatja.

A megkérdezett szakértő szerint több kérdéskört meg kell vizsgálnunk annak érdekében, hogy megtaláljuk a számunkra tökéletes célpiacot. Elsőként a lehetőségek feltárásával kell foglalkoznunk; fel kell térképeznünk, melyek azok a termékkörök, amelyekre jelentős vásárlói érdeklődés irányul. Ugyanakkor meg kell vizsgálnunk azt is, milyen tényezők gátolják a sikeres piacra lépést. Mindenképpen szem előtt kell tartani a piaci és jogi szabályozások hatásait, de nem feledkezhetünk meg a domináns konkurensek szerepéről sem.

Ezt követően ki kell dolgoznunk azokat a lépéseket, amelyek a piacra lépés stratégiáját képezik. Meg kell határoznunk azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyek sikeressé tehetnek bennünket a piacszerzésben. Fel kell térképeznünk a reklámozás lehetőségeit, illetve fel kell mérnünk, hogy az alapvető forgalmi források milyen költés-bevétel aránnyal menedzselhetők.

Minél nagyobb piaci versenybe lépünk be, annál magasabb marketingköltségekkel kell számolnunk. Márkaismertség nélkül az alapvető fizetett csatornák eredményezhetnek bevételt. Európában szinte minden országban találunk egy vagy több meghatározó ár-összehasonlító oldalt, amelyek akár jelentős mennyiségű eladást képesek generálni a webáruházunk számára. A közép-kelet-európai régi meghatározó szereplője a Heuréka csoport, amely magába foglalja a hazai piacon vezető szerepet betöltő Árukeresőt is.

A fizetett hirdetések másik típusát az úgynevezett kattintásalapú hirdetések jelentik. Ezek is azonnali megtérülést eredményezhetnek, ám ahogyan az ár-összehasonlító oldalak esetében elmondható, itt is fennáll a veszély, hogy a marketingköltségek túl magasra rúgnak. Éppen ezért kiemelten fontos a folyamatos kontroll, illetve a mérés és skálázás.

Persze felvetődik a kérdés, hogy mi magyarázza a hazai e-kereskedők nagy fokú terjeszkedési törekvéseit, hiszen a magyar e-kereskedelem jelentős növekedést mutat, folyamatosan bővül az aktív vásárlók köre, növekszik a rendelési gyakoriság és az átlagos megrendelési érték is.

A jelentős bővülés ellenére a kisebb e-kereskedők gyakran túl szűknek érzik a magyar piacot; az Extreme Digitallal egyesülő eMAG személyében olyan szereplő jött létre, amely nemcsak versenytársként, hanem piacformálóként van jelen az online szegmensben. A szereplők folyamatos fejlődésének köszönhetően ma már realitásnak tűnik, hogy a hazai e-kereskedők megfelelő exportterv, tudatos marketing és megbízható logisztika birtokában sikeressé váljanak a külpiacokon.

(x)

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Ítéletet mondanak Magyarországról - Hogyan hat ez a forintra?

Ítéletet mondanak Magyarországról - Hogyan hat ez a forintra?

Az amerikai GDP adatok csütörtökön a forint piacán is nagyobb elmozdulásokat hoztak, a kezdeti gyengülést követően azonban gyorsan magára talált a hazai fizetőeszköz: az euróval szemben egy, a dollárral szemben pedig kéthetes csúcsra erősödött a magyar deviza. A pénteki nap is hozhat azonban nagyobb kilengéseket, ugyanis délután Amerikából fontos inflációs adat érkezik, emellett pedig este az S&P Global Ratings ismerteti új adósbesorolását Magyarországról.  Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×