Infostart.hu
eur:
388.54
usd:
329.98
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Pixabay

Nem könnyű, de nem is lehetetlen… (x)

A koronavírus-járvány lecsengését követően a hazai online kereskedők újra elköteleződhetnek a határokon átnyúló kereskedelem lehetőségeinek kiaknázása iránt. Habár a koronavírus-járvány letörte a külpiacok felé irányuló törekvéseket, ma már semmi sem gátolja a piac szereplőit, hogy megfelelő exportterv birtokában a külpiacok meghódítását tervezzék.

Tagadhatatlan és megkérdőjelezhetetlen, hogy a külföldi piacnyitás jelentős kockázatokat tartogat. Alapvető fontosságú, hogy a célpiac meghatározása megfelelő körültekintéssel történjen, hiszen az elhibázott piacválasztás a vállalkozás profitrátáját hosszú távon ronthatja.

A megkérdezett szakértő szerint több kérdéskört meg kell vizsgálnunk annak érdekében, hogy megtaláljuk a számunkra tökéletes célpiacot. Elsőként a lehetőségek feltárásával kell foglalkoznunk; fel kell térképeznünk, melyek azok a termékkörök, amelyekre jelentős vásárlói érdeklődés irányul. Ugyanakkor meg kell vizsgálnunk azt is, milyen tényezők gátolják a sikeres piacra lépést. Mindenképpen szem előtt kell tartani a piaci és jogi szabályozások hatásait, de nem feledkezhetünk meg a domináns konkurensek szerepéről sem.

Ezt követően ki kell dolgoznunk azokat a lépéseket, amelyek a piacra lépés stratégiáját képezik. Meg kell határoznunk azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyek sikeressé tehetnek bennünket a piacszerzésben. Fel kell térképeznünk a reklámozás lehetőségeit, illetve fel kell mérnünk, hogy az alapvető forgalmi források milyen költés-bevétel aránnyal menedzselhetők.

Minél nagyobb piaci versenybe lépünk be, annál magasabb marketingköltségekkel kell számolnunk. Márkaismertség nélkül az alapvető fizetett csatornák eredményezhetnek bevételt. Európában szinte minden országban találunk egy vagy több meghatározó ár-összehasonlító oldalt, amelyek akár jelentős mennyiségű eladást képesek generálni a webáruházunk számára. A közép-kelet-európai régi meghatározó szereplője a Heuréka csoport, amely magába foglalja a hazai piacon vezető szerepet betöltő Árukeresőt is.

A fizetett hirdetések másik típusát az úgynevezett kattintásalapú hirdetések jelentik. Ezek is azonnali megtérülést eredményezhetnek, ám ahogyan az ár-összehasonlító oldalak esetében elmondható, itt is fennáll a veszély, hogy a marketingköltségek túl magasra rúgnak. Éppen ezért kiemelten fontos a folyamatos kontroll, illetve a mérés és skálázás.

Persze felvetődik a kérdés, hogy mi magyarázza a hazai e-kereskedők nagy fokú terjeszkedési törekvéseit, hiszen a magyar e-kereskedelem jelentős növekedést mutat, folyamatosan bővül az aktív vásárlók köre, növekszik a rendelési gyakoriság és az átlagos megrendelési érték is.

A jelentős bővülés ellenére a kisebb e-kereskedők gyakran túl szűknek érzik a magyar piacot; az Extreme Digitallal egyesülő eMAG személyében olyan szereplő jött létre, amely nemcsak versenytársként, hanem piacformálóként van jelen az online szegmensben. A szereplők folyamatos fejlődésének köszönhetően ma már realitásnak tűnik, hogy a hazai e-kereskedők megfelelő exportterv, tudatos marketing és megbízható logisztika birtokában sikeressé váljanak a külpiacokon.

(x)

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 05:32
×
×
×
×