eur:
411.01
usd:
395.47
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Örs vezér tere HÉV végállomás, a H8 és H9-es vonalak induló és érkezőpontja. MTVA/Bizományosi: Róka László  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Vitézy Dávid: a metró és a HÉV Örs vezér téri összekötése még csak hagyján...

Ha a tervek időben elkészülnek, akár már 2023-ban elkezdődhet a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, amely az Örs vezér terén az autós forgalom felett valósulhat meg, hangsúlyozta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Vitézy Dávid az InfoRádiónak arról is beszélt, hogy a projekt legfontosabb része a gödöllői HÉV megújítása, valamint a vonal mentén P+R parkolók és modern vasúti átjárók kialakítása.

A gödöllői HÉV egyértelműen felújítása szorul, járművei elavultak, pályája és megállói rossz állapotban vannak, nem akadálymentes, és lassú a közlekedés – sorolta az InfoRádiónak Vitézy Dávid. Ráadásul az Örs vezér terén minden utasnak át kell szállnia ahhoz, hogy a metróval tovább tudjon utazni a belváros felé.

Régi elképzelés tehát, hogy a két vonalat integrálják egymásba, hogy a 2-es metró – nem az összes, de egyes – vonatai tovább közlekedjenek a HÉV vonalán, részben a Budapesten belüli szakaszon a 16. kerület érintésével Cinkotáig, részben kicsit ritkábban a végső szakaszon Csömör és Gödöllő felé. Ezáltal átszállás nélküli kapcsolatok jönnének létre az agglomeráció (Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes és Mogyoród, illetve a 16. kerület irányából) és Budapest belvárosa között, amely feladatot és felelősséget a kormány vállalta magára, miután erről döntés születette a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában – tette hozzá a BFK vezérigazgatója. Gulyás Gergely bejelentése nyomán pedig a kormányhatároztat is megjelent, mely értelmében a Budapest Fejlesztési Központ – a kormányzati oldalról – folytatja a metró és a HÉV összekötésének, illetve a projekt legnagyobb részét jelentő gödöllői HÉV felújításának a tervezését, ami körülbelül kettő éves munkának ígérkezik, és ezt követően kezdődhet el a megvalósítás 2023-ban.

Vitézy Dávid a két rendszer – a metró és a HÉV – integrálását jelentő kihívást illetően emlékeztetett, hogy egy metró típusú üzemből a vonatok kijárnak és elővárosi vasútként folytatják az útjukat, látni példákat a nagyvilágban, ezért a vezérigazgató ettől kevésbé tart. Azzal együtt, hogy nyilvánvalóan új járművek kellenek, és a jelenlegi magas padlós HÉV-járműveket újakra kell cserélni, amelyek peronmagasságukat és képességeiket tekintve alkalmasak arra, hogy a metróalagútban is közlekedjenek. Ami nagyobb kihívást jelenthet, hogy

az Alstom által leszállított vonatok egy részét is alkalmassá kell tenni, hogy a HÉV vonalán közlekedhessenek, esetleg más feladatot kell nekik találni

– jegyezte meg.

A Budapest Fejlesztési Központ vezetője arra is kitért, hogy bár a legtöbben az Örs vezért téri összekötés bonyolultságára koncentrálnak, fontos kiemelni, hogy minden 10 forintból, amit a projekt megvalósítására elköltenének, 9 forint a gödöllői HÉV felújítására menne el. Tehát a feladat nagyja, hogy egy elavult, rossz állapotú, rengeteg szintbeli útátjáróval tűzdelt HÉV-vonalból korszerű, gyors elővárosi vasutat teremtsenek, P+R parkolókkal – például az M0-s körgyűrűnél, a kistarcsai kórház mellett. Ugyanakkor valóban az szerepel a koncepcionális tervekben, hogy az Örs vezért téren magas vezetéssel, az autóforgalom fölött átvezetve kössék össze a metrót és a HÉV-et, ami a Pillangó utcai állomásnál ágazna vissza a 2-es metró mai vonalába – mondta Vitézy Dávid, megerősítve azt is, hogy ha a kormányzati támogatás a projekt megvalósításához a tervek elkészülte után megvan, akkor mindez 2023-ban egy indítható projekt lehet.

Az óvatos megfogalmazás miatt az áll, jegyezte meg, hogy egyszerre számos nagyberuházás előkészítése zajlik. A BFK feladata pedig, hogy minden tervet teljeskörűen elkészítsen, amelyek – ha ütemezetten is valósulnak meg a beruházások – kiállják az idő próbáját akár egy évtizeden keresztül is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Brutális összegek: nem látni a plafont a nagy sportligáknál, és ezzel a nemzetgazdaság is jól jár

Brutális összegek: nem látni a plafont a nagy sportligáknál, és ezzel a nemzetgazdaság is jól jár

A profi sport összetett gazdasági hálót alkot, és számtalan módon kapcsolódik a nemzetgazdaság egészéhez, melynek eredményeként a különböző ligák gazdasága alakítja a sport mint iparág egészét is – állapítja meg az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzése. A tanulmány szerzője, Németh Viktória az InfoRádióban elmondta: a legnépszerűbb bajnokságoknak számos előnyük és ösztönző hatásuk van, hiszen többek közt munkahelyeket teremtenek és élénkítik a fogyasztást is.
VIDEÓ
"Terrortámadásban" süllyedt el egy orosz teherhajó, Kalibr rakéta sértett NATO-légteret - Háborús híreink csütörtökön

"Terrortámadásban" süllyedt el egy orosz teherhajó, Kalibr rakéta sértett NATO-légteret - Háborús híreink csütörtökön

Az oroszok szerint terrortámadás érte azt az orosz teherhajót, amely kedden süllyedt el a Földközi-tengeren. Az ukrán katonai hírszerzés szerint a hajó valójában fegyverszállítmányért ment Szíriába. Tegnap az orosz-ukrán konfliktus békés rendezésének lehetőségeiről és akadályairól nyilatkozott Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője. A hivatalos orosz álláspont szerint Moszkva nyitott a tárgyalásokra, azonban Kijev elutasító magatartása miatt folytatódnak a harcok Ukrajnában. Szintén tegnap egy orosz Kalibr típusú rakéta Moldova, majd Románia légterébe lépett be, mielőtt Ukrajnában becsapódott. Az orosz külügyi szóvivő is megszólalt, szerinte a NATO az ukrán hadsereg "logisztikai ellátóközpontjává akarja változtatni Moldovát".

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×