eur:
402.13
usd:
383.27
bux:
87542.1
2025. február 16. vasárnap Julianna, Lilla
Örs vezér tere HÉV végállomás, a H8 és H9-es vonalak induló és érkezőpontja. MTVA/Bizományosi: Róka László  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Így köthetik össze a HÉV-et és a metrót - látványtervek

A Cinkotáig tartó első szakasz kiviteli tervei már 2022 elejére elkészülhetnek.

A kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire - jelentette be Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter.

A Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért is felelős miniszter elmondta: a kormány döntésével megmarad a reális lehetősége annak, hogy a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban a beruházás megvalósuljon.

Gulyás Gergely elmondta, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett "együttműködési kényszer" van a fővárossal.

A viták oka, hogy a kormány szerint a főváros fejlődése megtorpant, és sok olyan területen, ahol a fővárosi önkormányzatnak fontos hatáskörei vannak, a főváros nem teljesít olyan jól, mint korábban. "Lényegesen több a szemét, több a dugó és több Budapest utcáin a hajléktalan" - fejtette ki.

A miniszter ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék.

Ezen belül az egyik legfontosabb a budapesti közlekedés fejlesztése

- mondta.

Gulyás Gergely közölte: éppen ezért a kormány döntött arról, hogy támogatja a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a kormány és a főváros között egyetértés jött létre arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ veszi át a gödöllői és csömöri HÉV-vonalak felújításának, valamint a HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezését és előkészítését a fővárosi önkormányzattól - emlékeztetett.

Mint elmondta, a főváros vezetése 2019 őszén a beruházás előkészítését leállította, majd a közfejlesztési tanácsban 2020 októberében egyeztek meg arról, hogy a feladatot 2021-től átveszi a kormányzat.

Szatmáry Kristóf (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a kormány döntésével egy lépéssel közelebb került a kelet-pestieket érintő legfontosabb közlekedési fejlesztés megvalósítása.

Közölte: várhatóan kedden vagy szerdán jelenik meg a kiviteli tervek elkészítéséhez szükséges forrás biztosításáról szóló kormányhatározat.

"Másfél év elvesztegetett idő van mögöttünk" - mondta, emlékeztetve, hogy ez fővárosi projektként indult el, de 2019 ősze után a fejlesztés tervezése leállt.

A kormány mostani döntésével a 10-15 éves folyamat újabb lépése történt meg

- tette hozzá.

Megemlítette azt is, hogy a tervek 2023 végére, de a Cinkotáig tartó első szakasz kiviteli tervei már 2022 elejére elkészülhetnek.

A komplex elővárosi fejlesztés elemei között szerepel a metró és a HÉV összekötése, az Örs vezér terének felújítása, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukciója, új szerelvények beszerzése, valamint a HÉV-pálya bizonyos fővárosi szakaszainak föld alá helyezése - ismertette.

Kérdésekre válaszolva Szatmáry Kristóf elmondta, hogy a metró és a HÉV összekötése a tervek szerint a felszínen jön majd létre.

Gulyás Gergely közölte: a beruházás a becslések szerint több mint 200 milliárdba kerülhet majd.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Az EU-tagállamok fiskális helyzete jelentős eltéréseket mutat, különösen az államadósság, a költségvetési egyenleg és a bankrendszer hazai államadósság-kitettsége („home bias”) tekintetében. Míg korábban az Európai Unió kifejezetten pártolta, hogy a tagállamok a hazai szereplőkre támaszkodjanak inkább az adósságfinanszírozásban, most egy friss bizottsági elemzésben árnyalták már álláspontjukat. Arra jutottak, hogy a magas belföldi kitettség (különösen ha a bankrendszer felé áll fenn) növeli a pénzügyi stabilitási kockázatokat, különösen egy esetleges fiskális vagy gazdasági sokk esetén a túlságosan nagy egymásrautaltság miatt, amire a Bizottság erősebb diverzifikálást ajánl a finanszírozásban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. február 16. 14:09
×
×
×
×