eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Ládiné Szabó Tünde pedagógus távoktatásban tanít a 4. E osztály tanulóinak az egri Eszterházy Károly Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézetében 2020. március 23-án. A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében országszerte a tanulók nem járnak iskolába, otthon tanulnak digitális tanrend szerint.
Nyitókép: MTI/Komka Péter

Digitális oktatás: „nyugodjon meg mindenki, és gyakoroljunk”

Hétfő óta ismét digitális oktatásra állt át minden magyar oktatási intézmény. A Telenor HiperSuli programjának szakmai vezetője szerint az elmúlt egy év tapasztalatai segítik a hatékony távolléti oktatást. Az InfoRádiónak nyilatkozó egészségfejlesztő szakpszichológus szerint a jelenlegi helyzet a gyerekek és a szülők alkalmazkodóképességét is próbára teszi, de van megoldás.

Koren Balázs matematikatanár, a Telenor HiperSuli programjának szakmai vezetője szerint az egy évvel ezelőtti átállás mindenkit felkészületlenül ért, a mostani távolléti oktatási periódus előtt azonban már rendelkezésre álltak a hatékony távoktatáshoz szükséges tapasztalatok.

Karanténórarendek alakultak, magyarázta a szakember, aki szerint az pedagógusok nem egy videokonferencia keretében ültetik le 45 percre a gyerekeket napi hat–hét órában, amennyiben lehetséges, rövidítenek a tanórákon, a köztes időket pedig kreatív feladatokkal töltik ki, ennek köszönhetően

sokkal inkább egy karantén kompatibilis oktatás tudott kialakulni erre az időszakra.

A digitális tanrend természetesen nem egy ideális oktatási forma, de a jelenlegi helyzetben ez a legjobb megoldás, amivel érdemi tanulás és munka folyhat, tette hozzá Koren Balázs.

Szigeti Réka egészségfejlesztő szakpszichológus szerint le kell vonni a tanulságokat a korábbi, hasonló időszakból. Úgy véli, a tanárok kreatív megoldásokat találtak a diákok online tanítására, néhány fiatal pedig kifejezetten örül annak, hogy otthon, nyugodtabb körülmények között tanulhat, de belőlük lehet a kevesebb.

A szakember meglátása szerint a legtöbb általános iskolában jelenleg arra helyezik a hangsúlyt, amit nagyon üdvözítőnek tart, hogy „jó, először is nyugodjon meg mindenki, majd tekintsük át, hogy hol is tartunk, hogy minek kell előtérben maradnia, és gyakoroljunk”. Vagyis

könnyen megeshet, hogy a gyerekek nem most fognak új tudást elsajátítani,

mert az azért ilyen formán nehezebb átadni, tette hozzá.

A szakember szerint az érdemi, közös idő hiánya mellett problémát okozhat a gyermekek és a szülők hangulatváltozásainak kezelése is. Úgy véli, a járvány miatti bezártság próbára teszi az alkalmazkodóképességet. Szerinte jól megoldás lehet – kis hasi légzéssel –, hogy az ember rövid időre csak befelé figyel. „Először legyünk mi magunk rendben a saját érzéseinkkel, mert csak azután tudunk segítséget nyújtani a gyerekeinknek.”

A szakpszichológus szerint meg kell élni a veszteségeket, el kell gyászolni a meghiúsult terveket, és meg kell találni azokat a tevékenységeket, amelyekkel töltekezni lehet.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 15:12
×
×
×
×