eur:
411.25
usd:
392.68
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Kiss Viktor egyetemista üti be a használathoz szükséges, SMS-ben kapott kódot egy kerékpáron a Mol BuBi (Budapest Bicikli) kerékpárdokkolójánál a belvárosi Erzsébet téren 2014. augusztus 1-jén. Zajlik a közösségi kerékpáros rendszer nyilvános próbaüzeme.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Újra nyeregben érezheti magát a Bubi

A Budapesti Közlekedési Központ és a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezetői szerdán ünnepélyes keretek között aláírták a Mol Bubi megújításáról és üzemeltetéséről szóló szerződést.

A BKK 2020 szeptemberében írt ki nyílt közbeszerzést a fővárosi közbringarendszer fejlesztésére, üzemeltetésére. November 2-án a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. ajánlatát hirdették ki nyertesnek a tenderen. Az eredménnyel kapcsolatban nem érkezett kifogás a pályázók részéről, ezért a törvényeknek megfelelően december 23-án Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ megbízott vezérigazgatója, és Klimon Péter, a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezérigazgatója aláírta az 5 évre szóló szerződést – olvasható a BKK sajtóközleményében.

„Fontos lépést tettünk a mai napon, hiszen hat év után elérkezett az ideje annak, hogy alapjaiban újuljon meg a Mol Bubi” – mondta az aláíráskor Fendrik László. A BKK vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak a felhasználói igények és a szokások, valamint a technológiai lehetőségek, ezért hatékonyabbá és korszerűbbé kell tenni a közbringarendszer működését. Ez a folyamat a szerdai aláírással visszafordíthatatlanul elkezdődik.

Az 5 évre szóló kontraktus többek között az alábbiakat tartalmazza:

  • 1200 darab egyenként 21,4 kg saját tömegű, fújt gumikkal felszerelt új kerékpár beszerzését,
  • 158 darab gyűjtőállomás üzemeltetését,
  • az új gyűjtőállomások tervezését, engedélyeztetését, a gyűjtőállomások áthelyezését,
  • új központi háttérrendszer (szoftver) kiépítését, és
  • egy új, felhasználóbarát mobilapplikáció fejlesztését.

A BKK előzetes ütemezése alapján 2021 tavaszán már egy modernebb, fenntartható Mol Bubit használhatnak a fővárosban közlekedők – ígérték.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, valamint a megújuló energiát termelők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×