A BKK 2020 szeptemberében írt ki nyílt közbeszerzést a fővárosi közbringarendszer fejlesztésére, üzemeltetésére. November 2-án a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. ajánlatát hirdették ki nyertesnek a tenderen. Az eredménnyel kapcsolatban nem érkezett kifogás a pályázók részéről, ezért a törvényeknek megfelelően december 23-án Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ megbízott vezérigazgatója, és Klimon Péter, a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. vezérigazgatója aláírta az 5 évre szóló szerződést – olvasható a BKK sajtóközleményében.
„Fontos lépést tettünk a mai napon, hiszen hat év után elérkezett az ideje annak, hogy alapjaiban újuljon meg a Mol Bubi” – mondta az aláíráskor Fendrik László. A BKK vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az elmúlt időszakban jelentősen megváltoztak a felhasználói igények és a szokások, valamint a technológiai lehetőségek, ezért hatékonyabbá és korszerűbbé kell tenni a közbringarendszer működését. Ez a folyamat a szerdai aláírással visszafordíthatatlanul elkezdődik.
Az 5 évre szóló kontraktus többek között az alábbiakat tartalmazza:
- 1200 darab egyenként 21,4 kg saját tömegű, fújt gumikkal felszerelt új kerékpár beszerzését,
- 158 darab gyűjtőállomás üzemeltetését,
- az új gyűjtőállomások tervezését, engedélyeztetését, a gyűjtőállomások áthelyezését,
- új központi háttérrendszer (szoftver) kiépítését, és
- egy új, felhasználóbarát mobilapplikáció fejlesztését.
A BKK előzetes ütemezése alapján 2021 tavaszán már egy modernebb, fenntartható Mol Bubit használhatnak a fővárosban közlekedők – ígérték.