eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Pixabay

A hírmegosztásban int óvatosságra az NMHH szeptemberi kampánya

A hatóság közleményében úgy fogalmaz, hogy elsősorban az idősebbeknek akarnak segítséget nyújtani az álhírek felismeréséhez.

Az NMHH tavalyi kutatása szerint a 15 évesnél idősebb magyar internetezők 53 százaléka - saját bevallása szerint - találkozott már álhírekkel, leggyakrabban a közösségi médiában. Az álhírek ellen a leghatásosabb ellenszert a hírfogyasztók óvatossága és hírellenőrző képességei jelentik, ezt segíti a kampány is - írták.

Az elsősorban közösségi felületeken zajló kampány rövid, 15 másodperces videókban sietősen olvasott, félreértett hírek példáival érzékelteti,

miért érdemes lassítani, és feltenni néhány önellenőrző kérdést a hírek megosztása előtt.

A hatóság oldalán található infografika pedig azokat a pontokat magyarázza el, amelyeket hasznos ellenőrizni egy hír olvasásakor, de megosztása előtt mindenképp. Ilyenek például: az oldal neve, a poszt szövege, a kép forrása, a szerző vagy maga a hatásvadász cím is.

Az aloldal az álhírkérdés alapvető tudnivalóiról három további infografikát és például az áldokumentumfilmekről vagy az úgynevezett clickbait-jelenségről cikkeket is ajánl, amelyeket a hatóság Bűvösvölgy nevű médiaértés-oktató központjainak munkatársai készítettek.

A megtévesztő online hírforrások ellenőrzésére vagy szankcionálására nem terjed ki az NMHH hatásköre. A hatóság internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálatához, az Internet Hotline-hoz érkező, rémhírterjesztés gyanúját keltő álhírekről szóló bejelentéseket a szolgálat a rendőrséghez továbbítja - olvasható a közleményben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×