eur:
408.3
usd:
359.51
bux:
87062.04
2025. április 17. csütörtök Rudolf

Címke: nmhh (255 cikk)

Íme a magyarok 2024-es online médiahasználati szokásai
2025. április 9. 17:54
Íme a magyarok 2024-es online médiahasználati szokásai
A Robert Fico és Donald Trump elleni merényleteket, az amerikai republikánusok „földindulásszerű győzelmét” és Bassár el-Aszad szír elnök bukását is hatalmas médiaérdeklődés övezte tavaly, a hazai internetezőket elsősorban mégsem a nagy visszhangot kiváltó nemzetközi események, hanem a belföldi aktualitások és a sporthírek foglalkoztatták – állapította meg a friss jelentésében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az NMHH a legnépszerűbb magyar hírportálok és Facebook-oldalak publikációit, valamint az ezekre érkezett olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok 2024-es online médiahasználati szokásait.
Koltay András: a közösségi média óriásai a jövőben is kijátsszák az európai szabályozást
2025. március 26. 18:40
Koltay András: a közösségi média óriásai a jövőben is kijátsszák az európai szabályozást
A kommenteléssel kapcsolatos új törvényről, a közösségi médiában tapasztalható sérelmek jogi útjáról, az Egyesült Államok új adminisztrációjának a közösségi média óriásplatformjaival való politikai álláspontjáról is beszélt Koltay András, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Elmondta, milyen szerinte Magyarországon a sajtószabadság helyzete.
A bemondta a tévé még mindig működik Magyarországon
2025. március 21. 12:24
A "bemondta a tévé" még mindig működik Magyarországon
Összességében alacsony az egyes médiumokba vetett bizalom, de még mindig a televíziónak a legjobb a megítélése Magyarországon, a legkevésbé hitelesnek ezzel szemben a nyomtatott sajtót tartják az emberek - derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) számára a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített friss kutatásból. Utóbbi a 18-29 évesek körében a legmagasabb bármelyik médiumot tekintve, minél idősebb valaki, annál kritikusabban szemléli a különböző felületeket.
Félelmetes, hogy a TikTok mennyire tudja – felmérés
2025. március 14. 05:36
Félelmetes, hogy a TikTok mennyire tudja – felmérés
Sok gyermek már 8–10 évesen elkezd tiktokozni, pedig a platformra elvileg csak 13 éven felüliek regisztrálhatnak – mutat rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, a hazai TikTok-felhasználók szokásait vizsgáló tanulmánya. A mintegy ezer, 18–49 éves felnőtt online, reprezentatív kérdőíves felmérésén, valamint 10–17 éves fiatalok fókuszcsoportos vizsgálatán alapuló kutatás arra is rámutat, hogy a felhasználók más felületekhez képest a TikTokon kevésbé érzik zavarónak a reklámokat.
Mobil nélkül már nem is élet az élet? – friss kutatás
2025. február 17. 06:25
Mobil nélkül már nem is élet az élet? – friss kutatás
Repülőrajtot vett a digitalizáció a koronavírus-járvány éveiben: a mobiltelefon vált az internetezés elsőszámú eszközévé, tovább erősödött a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban, és tömegek szoktak rá az online vásárlásra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása a Kantar-Hoffman piackutató intézet felméréseit elemezve mutatja be tíz év legfontosabb tendenciáit a hazai digitális és kulturális térben, rámutatva a koronavírus-járvány tartósan velünk élő hatásaira is – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.
Szakértő: trendi lett mentális betegnek lenni
2025. január 18. 19:39
Szakértő: trendi lett mentális betegnek lenni
TikTok-videók hatására a fiatalok csaknem fele diagnosztizálta magát egy nem létező, kitalált mentális betegséggel. Az NMHH kutatásában részt vevő középiskolások és egyetemisták 43 százaléka jutott arra, hogy ő is a VIDZ nevű betegségben szenved. A kutatók szerint mindez azt erősíti meg, hogy hajlamosak fenntartások nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat. A részletekről Németh Gábor Sándort, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság online platformok főosztályának jogi szakértőjét kérdezte az InfoRádió.
Most a hatóság rak rendet a mobilajánlatok között
2024. december 12. 12:13
Most a hatóság rak rendet a mobilajánlatok között
Az ünnepi időszakban sokan szeretnék meglepni magukat vagy szeretteiket egy-egy új mobiltelefonnal, tablettel vagy okosórával, ajándékvásárláskor a fogyasztók a szokásosnál jellemzően kevésbé tudatosan hoznak döntéseket, ilyenkor gyakran azt sem gondolják át, mekkora összegű kiadásra kell számítaniuk, illetve milyen hosszú távra szerződnek egy-egy mobilszolgáltatóval új okoseszközük megvételekor. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakértői ezért összeszedték, mit érdemes mérlegelni, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.
Még több gyermeket védhet a GVH Digitális Tudatosság Programja
2024. november 24. 08:54
Még több gyermeket védhet a GVH Digitális Tudatosság Programja
Folyamatosan jelentkezhetnek az iskolák a Gazdasági Versenyhivatal Digitális Tudatosság Programjába. A GVH az edukációs kezdeményezéssel az online térben a gyermekekre leselkedő veszélyekre hívja fel a figyelmet, illetve felkészíti a fiatalokat a tudatos internethasználatra. Emellett már megkezdődött a Tanítsunk Magyarországért program mentorjainak a képzése. Segítségükkel több diákhoz juthat el a GVH edukációs programja.
Grooming, cyberbullying – biztató és aggasztó fejlemények
2024. november 21. 12:16
Grooming, cyberbullying – biztató és aggasztó fejlemények
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén - közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.
Nem mindennapi kutatás látott napvilágot a közösségimédia-használatról
2024. november 4. 07:05
Nem mindennapi kutatás látott napvilágot a közösségimédia-használatról
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
×
×
×