A Kecskeméti Református Általános Iskolában tartott ünnepségen Kásler Miklós elmondta: a kormány feladata és célja, hogy az egész magyar nemzet érdekeit képviselje. Hangsúlyozta: ennek érdekében a kormány nyáron 4,6 milliárd forintot biztosított felújítási munkálatokra, így segítve a tanévkezdést, és a járvány további megelőzését.
"A családok támogatása nemzeti érték",
ezért idén 106 ezer rászoruló általános iskolás gyermek kap tanszercsomagot, a múlt évinél magasabb, 765 millió forint összegű kormánytámogatásból. A súlyos és halmozottan hátrányos, vagy sérült gyermekek intézményeinek fejlesztésére a tankerületi központok uniós forrásból közel 4 milliárd forintot fordíthatnak - tette hozzá a miniszter.
Kásler Miklós a diákokhoz szólva kiemelte: az iskolában lehetőséget kapnak arra, hogy gyarapítsák tudásukat, kibontakoztathassák a bennük rejlő tehetséget. Ugyanakkor példát vehetnek szüleik mellett tanáraiktól, életre szóló barátságokat köthetnek, illetve megtanulják a nemes fizikai és szellemi vetélkedés szabályait. Felkészülhetnek továbbá az élőttük álló évtizedekre, hogy helyt tudjanak állni a világban felnőttként, családanyaként vagy családapaként, választott hivatásuk képviselőjeként, magyarként és emberként.
A miniszter szerint "a pedagógusokra bízott gyermekek jelentik a nemzet jövőjét". A sokgyökerű magyar nép történelme során azért tudott fennmaradni, ismét és ismét megerősödni és megalkotni páratlan kultúráját, mert a kényszerekből mindig visszatalált ősei helyes útjára, magasztos eszmék vezérelték és a helyes értékek mentén cselekedett. A tanárok feladata, hogy jó példát mutatva éljenek, átadják a több mint ezer év nemzedékeinek felhalmozott szellemi és anyagi hagyatékát, gazdag örökségünket, amelyeket munkájuk nyomán a legifjabb generáció megtarthat és gyarapíthat - fogalmazott.
A miniszter megköszönte a pedagógusoknak, hogy választott hivatásukat a legjobb tudásuk és hitük szerint, szeretettel végzik, az iskolák minden dolgozójának pedig, hogy odaadó munkájukkal megteremtik a minőségi oktatás és nevelés feltételeit.
Az emberi erőforrások minisztere szerint a gyermek vállalása és felnevelése rendkívüli felelősséggel és nagyon sok nehézséggel jár, ugyanakkor pótolhatatlan örömöt és boldogságot jelent. A gyermekek, szülők, nagyszülők felbonthatatlan, mindennél értékesebb szövetségéből, a családokból épül a nemzet. "A családi szeretetből kristályosodik ki és szilárdul meg a minden ártó befolyással dacoló biztonság, alakul ki a jellem, és az emberi identitás" - tette hozzá.
A koronavírus-járvány első hulláma idején is megmutatkozott "a családok fegyelmezett viselkedéséből kialakult életmentő nemzeti egység" - fogalmazott.
Kásler Miklós hangsúlyozta:
"minőségi jövőt tartalommal csak a szerető családok, az elhivatott pedagógusok és a tehetséges, szorgalmas ifjak tölthetik meg".
Bán Béla, a Bács-Kiskunsági Református Egyházmegye esperese beszédében kiemelte: minden tanév kihívást jelent diákoknak, szülőknek, pedagógusoknak és iskolafenntartóknak, minisztériumnak és az igazgatásban dolgozóknak egyaránt. Az esperes szerint a most induló tanév a megszokottnál talán még több kérdést hordoz magában, így azt kérte, "Isten áldása őrizze és vigyázza az oktatásban érintetteket, Isten gondoskodása, a felülről való bölcsesség legyen diákokkal, pedagógusokkal és szülőkkel" - fogalmazott.
Szemereyné Pataki Klaudia (Fidesz-KDNP) Kecskemét polgármestere szerint "az iskola találkozás. Találkozás emberrel, értékkel, alkotással, tudással, hittel és szeretettel." Mint mondta: az iskola nem pusztán tudást ad és oktat. Az iskola közösség, ahol akár életre szóló barátságok, szerelmek köttetnek, ahol megtanulják a gyermekek a versenyszellemet, a megmérettetést, egymás tiszteletét és elfogadását, csapatban játszani és érdekeiket érvényesíteni. Együtt tanulják meg mindazt, amire egész életük során szükségük lesz.