INFORÁDIÓ 
2020. január 19. vasárnap
Márió, Sára

víz

rák

folyadék

folyadékpótlás

ivóvíz

üdítő

dietetikus

A legjobb az ivóvíz, minden más csak színesítő legyen!

A legjobb az ivóvíz, minden más csak színesítő legyen!

InfoRádió

A WHO átfogó felmérése szerint akik két pohárnál több üdítőitalt fogyasztottak naponta, azok 17 százalékkal nagyobb eséllyel halnak korai halált. Az Egészségügyi Világszervezet rákkutató intézete 16 éven át vizsgált 450 ezer embert.

Az InfoRádiónak nyilatkozó Erdélyi-Sipos Alíz dietetikus szerint rengeteg minden befolyásolhatja a különböző krónikus, nem fertőző betegségek, így a rák kialakulását, Emiatt nagyon nehéz egy-egy okot találni, mert sok minden együttesen vezet a különböző rákfajták kialakulásához. Az viszony tény – jegyezte meg a vizsgálati eredményekkel kapcsolatban –, amit a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is hangoztat, hogy

folyadékpótlásra a legfontosabb és legjobb az ivóvíz vagy az ásványvíz.

Tehát a folyadékszükségletünket ezekkel érdemes fedezni, a többi, például az üdítő, vagy a 100 százalékos gyümölcslé pedig a folyadékfogyasztás színesítéseként fér csak bele, nem a víz helyett, és nem minden nap – ismételte meg a szakértő.

Folyadékszükségletünk körülbelül 30-40 százalékát az élelmiszerekkel visszük be, gondoljunk csak a zöldségekre és gyümölcsökre, melyek rendszerint igen magas víztartalommal rendelkeznek. A víz mellett jó "színesítő" lehet például a reggel vagy délután elfogyasztott turmix, a tejes ital, de – szögezte le a szakértő –,

amíg a napi kalciumszükséglet fedezése szempontjából a tej fontos, az egész napi folyadékszükségletet nem javallott azzal fedezni.

Erdélyi-Sipos Alíz a teákra kitérve megjegyezte, ha valaki egy-két pohárnál többet iszik naponta, inkább a kevesebb koffeintartalmú, gyógy- vagy gyümölcsteákat válassza. Fahéjjal, szegfűszeggel meg is lehet azokat bolondítani, de az édesítés bármely formája nem ajánlott.

A napi másfél-két liternyi folyadék egyszerre történő bevitele megterhelheti a szervezetet, hívta fel a figyelmet a dietetikust, ezért,

ha valaki nem is tud odafigyelni, akkor legalább a napi 3-5 ajánlott étkezés alkalmával igyon,

ami már elégséges lehet, és biztosan nem lesz folyadékhiánya.

Nyitókép: Pexels.com

Kapcsolódó hang

WHO - káros lehet az üdítő
 


A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018