Infostart.hu
eur:
363.15
usd:
314.7
bux:
150343.85
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly
Nyitókép: Pexels.com

A legjobb az ivóvíz, minden más csak színesítő legyen!

A WHO átfogó felmérése szerint akik két pohárnál több üdítőitalt fogyasztottak naponta, azok 17 százalékkal nagyobb eséllyel halnak korai halált. Az Egészségügyi Világszervezet rákkutató intézete 16 éven át vizsgált 450 ezer embert.

Az InfoRádiónak nyilatkozó Erdélyi-Sipos Alíz dietetikus szerint rengeteg minden befolyásolhatja a különböző krónikus, nem fertőző betegségek, így a rák kialakulását, Emiatt nagyon nehéz egy-egy okot találni, mert sok minden együttesen vezet a különböző rákfajták kialakulásához. Az viszony tény – jegyezte meg a vizsgálati eredményekkel kapcsolatban –, amit a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is hangoztat, hogy

folyadékpótlásra a legfontosabb és legjobb az ivóvíz vagy az ásványvíz.

Tehát a folyadékszükségletünket ezekkel érdemes fedezni, a többi, például az üdítő, vagy a 100 százalékos gyümölcslé pedig a folyadékfogyasztás színesítéseként fér csak bele, nem a víz helyett, és nem minden nap – ismételte meg a szakértő.

Folyadékszükségletünk körülbelül 30-40 százalékát az élelmiszerekkel visszük be, gondoljunk csak a zöldségekre és gyümölcsökre, melyek rendszerint igen magas víztartalommal rendelkeznek. A víz mellett jó "színesítő" lehet például a reggel vagy délután elfogyasztott turmix, a tejes ital, de – szögezte le a szakértő –,

amíg a napi kalciumszükséglet fedezése szempontjából a tej fontos, az egész napi folyadékszükségletet nem javallott azzal fedezni.

Erdélyi-Sipos Alíz a teákra kitérve megjegyezte, ha valaki egy-két pohárnál többet iszik naponta, inkább a kevesebb koffeintartalmú, gyógy- vagy gyümölcsteákat válassza. Fahéjjal, szegfűszeggel meg is lehet azokat bolondítani, de az édesítés bármely formája nem ajánlott.

A napi másfél-két liternyi folyadék egyszerre történő bevitele megterhelheti a szervezetet, hívta fel a figyelmet a dietetikust, ezért,

ha valaki nem is tud odafigyelni, akkor legalább a napi 3-5 ajánlott étkezés alkalmával igyon,

ami már elégséges lehet, és biztosan nem lesz folyadékhiánya.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megkezdődött a dunai fenékküszöb emelése – Kormányszóvivői tájékoztató
percről percre

Megkezdődött a dunai fenékküszöb emelése – Kormányszóvivői tájékoztató

A Paksi Atomerőmű vízállás miatt kialakult nehéz helyzete kezelését tartja fókuszban a kormány, ennek megfelelően a Duna partján fekvő város témájában tartja heti tájékoztató sajtótájékoztatóját a hétközi kormányülést követően a kabinet. Tartson velünk percről percre!
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×