Legutóbb a McDonald's jelentette be, hogy megkezdi a házhoz szállítást, egyelőre csak kísérleti jelleggel, Budapest 8. kerületében a Netpincéren keresztül, de ő már a sokadik szereplő ezen a piacon. Tavasszal a Spar autói indultak útnak, a Tesco 15 új településre vállal kiszállítást, legutóbb pedig az IKEA szellőztette meg, hogy Párizsban kipróbálja az ételek házhoz szállítását, és ha lesz elég megrendelése, akkor előbb Spanyolországban, utána pedig Európa más országaiban is bevezeti ezt a szolgáltatását.
Az InfoRádiónak nyilatkozó szakértő szerint minden abba az irányba mutat, hogy a kereskedelem jövője a házhoz szállítás, hiszen az emberek - főleg a 40 év alattiak - ma már nemcsak ételt mernek vásárolni az interneten, hanem ruhát és műszaki eszközt is - mondta Baranovszky György szakjogász, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke.
"Fel kell készülni arra, hogy a hagyományos bolti vásárlások háttérbe fognak szorulni,
ez viszont teljesen új szabályok betartását követeli meg a kereskedőtől és a fogyasztóktól is" - tette hozzá a a szakértő. Példaként elmondta, hogy a tájékoztatási kötelezettségnek ki kell terjednie arra, hogy az adott terméknek van-e külön kiszállítási díj, ki végzi a szállítást, igénybe vesz-e az eladó közvetett szolgáltatót. Ugyanúgy érvényesek a hibás teljesítés szabályai is, különösen fontos ellenőrizni a minőségmegőrzési és a fogyaszthatósági időt.
Közben a cégek folyamatosan keresik az új technológiákat arra, hogy a házhoz szállítás még gyorsabb és olcsóbb legyen. Az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb élelmiszer-forgalmazója, a Walmart például azt találta ki, hogy a testkamerával felszerelt futárjai nemcsak kiviszik az interneten megvásárolt árut, hanem a vevő távollétében, nyilván annak engedélyével bepakolják annak hűtőszekrényébe is.
A Domino’s pizzahálózat a Nuro nevű robottechnológiai céggel közösen kifejlesztett egy sofőr nélküli pizzaszállító járművet, az R2-t, amit még idén tesztelni fognak a texasi Houstonban.
Az Amazon az angliai Cambridge-ben már drónokkal is képes kiszállítani a termékeit, a németországi Frankfurtban egy Hermes logisztikai cég pedig azt vizsgálja, hogy a villamosok bevonásával még gyorsabbá és gazdaságosabbá tehetnék az áruszállítást.