eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A nagy kapacitású, emeletes motorvonat készülő kocsiszekrénye a Dunakeszi Járműjavító Kft. szerelőcsarnokában 2018. december 17-én. Újabb 8 darab, emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) motorvonat szállításáról írt alá szerződést ezen a napon a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az első ütemben rendelt 11 motorvonat várhatóan 2019 végétől szállítja az utasokat a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalakon, a második ütemben gyártott 8 jármű pedig 2021 elejéig állhat forgalomba.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Cáfol a MÁV: nincsenek alagutak az új KISS motorvonatok vonalain

A vasúttársaság cáfolta a sajtóhíreket, és közölte, hogy nincs műszaki akadály, a vonalak teljes mértékben megfelelnek azoknak a feltételeknek, amik az új motorvonatok forgalomba állásához szükségesek. Az új szerelvények közül 11 fog 2020 elejétől közlekedni.

A jelenleg is nagy forgalmat bonyolító Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon szállítja majd az utasokat az első 11 KISS 2020 elejétől. A megjelent híresztelésekkel ellentétben ennek nincsen műszaki akadálya; ezek a vonalak teljes mértékben megfelelnek azoknak a feltételeknek, amik az új motorvonatok forgalomba állásához szükségesek - írta az Infostarthoz is eljuttatott közleményében a MÁV.

A közlemény szerint a vasúttársaság járműfejlesztési koncepciója határozza meg a gördülőállomány és azzal összefüggésben az elővárosi vonalak fejlesztését. A vonalak vizsgálatát követően az a döntés született, hogy első lépésben a legforgalmasabb Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon közlekednek majd az új emeletes vonatok.

Ezeken a vonalakon további fejlesztésekre nincs szükség ahhoz, hogy az új vonatok akadály nélkül közlekedhessenek majd.

A nyári menetrendi időszakban Balaton és Velencei tó felé közlekedtetni tervezett vonatok pedig Kelenföldről és Kőbánya-Kispestről tudnak fordulni.

A Budapest-Déli–Kelenföld szakaszon található alagútban való közlekedtetéshez annak átépítése szükséges. Ennek műszaki megvalósítását és finanszírozását a járműbeszerzési projekt keretében a MÁV és a MÁV-START közösen vizsgálja.

A közleményből az is kiderül, hosszú távú cél, hogy az összesen 40 darab nagykapacitású villamos motorvonat valamennyi korszerűsített szerelvényt kiváltsa majd Budapest elővárosi vonalain, így az agglomerációban már csak korszerű, azonos szolgáltatási szintet biztosító motorvonatok közlekedjenek. A MÁV-START által tervezett fejlesztések elősegítik a személyszállítás szolgáltatási színvonalának fejlődését, volumenének növekedését.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×