Tóth Mihály szerint hajós szemmel nem volt extrém időjárás, mert a magas vízállás és az erős sodrás hajózási szempontból még nem számít annak. A vízügyi hatóság figyeli azt, hogy milyen vízállásnál lehet még hajózni, és ha az időjárás nem engedi, akkor zárlatot vezetnek be.
"Nem volt köd, a látási viszonyok sem voltak rosszak, nem tudjuk, mi okozta ezt a tragédiát"
- mondta a szóvivő, és jelezte, mindig az utasok biztonsága legfontosabb, ha a hajóvezető azt érzékeli, hogy nem lehet biztonságosan közlekedni a Dunán, kötelessége ezt jelezni, és ebben az esetben az utazást elhalasztják vagy megszakítják, de itt erről nem volt szó.
A cég dolgozói azonnal a teljes flottával a mentésre indultak. A Dunán több százan dolgoztak azon, hogy akit lehet, kiemeljenek a vízből.
A társaságnál azonnal belső vizsgálat indult, éppen azt vizsgálják, hogy melyek voltak a baleset előzményei, körülményei.
Közben zajlik a hatósági eljárás is, már meghallgatták a cégvezetőt és a mentésben részt vevő dolgozókat is.
Tóth Mihály szerint a Hableány tökéletes műszaki állapotban volt, 2020. októberig érvényes engedéllyel rendelkezett. A hatvanfős hajón ugyanennyi mentőfelszerelés is volt, de nem volt mód a használatukra.
"Az idő a kulcs, és itt néhány másodperc alatt történt a tragédia. Lehetetlen volt érdemben reagálni rá.
Aki a vízbe tudott ugrani vagy a vízbe esett, annak volt a legtöbb esélye a menekülésre" - mondta a szóvivő.
Az eddig nyilvánosságra került felvételek alapján nem tudják, mi történt szerda este, a videók nem adnak kellő információt. Tóth Mihály elmondta, ugyanolyan szabályozás van a vízen, mint a közúton a KRESZ.
"A hajók egymással folyamatosan kommunikálnak hang- és fényjelzéssel, rádióforgalom van a hajóvezetők között, és egy műholdas rendszeren is folyamatosan követni lehet a hajók mozgását. Ezért is értetlenül állunk a baleset előtt" - mondta Tóth Mihály.