Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

A kormány intézkedése miatt megszűnhetnek a céges üdülők

Tíz év alatt 48 ezerről 11 ezerre csökkent a vállalati nyaralók férőhelyeinek száma. Az adószabályok miatt ugyanis piaci árat kellene fizetni, ez viszont nem éri meg a munkavállalóknak.

A rendszerváltás nemcsak a szakszervezeti üdültetést vitte zuhanórepülésbe, a bajba került vállalatok is sorra szabadultak meg nagy értékű üdülőiktől, így próbálva talpon maradni. A legutolsó ismert adat szerint 2018-ban már csak 343 céges pihenőhelyet tartott nyilván a KSH, ezekben összesen 11 620 férőhely volt – írja a Népszava. Az utóbbi két évben több mint háromszáz férőhely szűnt meg. Tíz éves távlatban azonban nőtt az üdülők száma, de összbefogadható létszám durván zuhant az akkori 48 ezerhez képest.

A vállalatok tehát főként a nagy ingatlanoktól szabadultak meg.

A kormány ráadásul tavaly kivette 2019-től a kedvezményesen adózó körből a dolgozók céges szálláson való üdültetésének lehetőségét. A Magyar Könyvvizsgálói Kamara egyik elemzése szerint a munkaadót és a munkavállalót sújtó közterhek együtt már 81,95 százalékos elvonást jelentenek a vállalati üdülő igénybevételekor, ami

sokak szerint egyet jelent ennek a lehetőségnek a felszámolásával.

„A vállalati üdülést az tette mindenekelőtt népszerűvé, hogy kedvezményes volt. a kedvezményes vállalati üdülés szerzett jog, amit megvonni nem éppen ízléses megoldás. Piaci értéken nem veszik igénybe a munkavállalók a vállalati üdülőket” – fogalmazott a Zalai Munkástanácsok.

Ami biztos: a vállalatok többsége az üdülők eladásán kezdett el gondolkodni, bár még kevesen léptek, a többség megvárja a dolgozók idei reakcióját. A Telekom azonban már döntött, megválik ilyen célú ingatlanjaitól.

Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×