eur:
392.55
usd:
366.13
bux:
66821.21
2024. április 25. csütörtök Márk
Egy rendőr a Véda automata közlekedés-ellenőrzési rendszer egyik sebességmérőjével a 6-os főúton, Pécs határában 2016. április 21-én. Csaknem kilencszáz magyarországi helyszínen ellenőrzi a rendőrség a sebességhatár túllépését reggel hat óra óta 24 órán keresztül a Speedmarathon nemzetközi akció keretében.
Nyitókép: MTI/Sóki Tamás

Csak 118 baleset volt tavaly a sebességhatárok be nem tartásából

A személyi sérüléses baleseteknek mindösszesen a 0,7 százalékát okozta tavaly az utak mellé kitáblázott sebességhatárok megszegése.

Rekordot döntött a személyi sérüléses balesetek száma 2018-ban, ezért a Vezess kikérte a Központi Statisztikai Hivataltól (KSH) a balesetek okaira és okozóira vonatkozó számsorokat.

A 16 757 személyi sérüléses balesetből 15 458-at okozott emberi hiba tavaly a KSH szerint. A leggyakoribb okok:

  • A sebesség nem megfelelő alkalmazása - 5254 baleset
  • Irányváltoztatás, haladás és bekanyarodás szabályainak megszegése - 4278 baleset
  • Elsőbbség meg nem adása - 4081 baleset
  • Gyalogosok hibája - 966 baleset
  • Az előzés szabályainak megsértése - 703 baleset
  • A megállási kötelezettség elmulasztása - 370 baleset
  • A járművezető egyéb hibája - 750 baleset
  • A jármű hibája - 93 baleset
  • Az utasok hibája - 40 baleset
  • A pálya hibája - 23 baleset
  • A világítási szabályok megszegése - 22 baleset
  • Egyéb okok - 177 baleset

A balesetek 28,5 százalékát okozta tavaly a helytelen tempó, 61,5 százalékát azonban más emberi és egyéb hibák. A legfontosabb probléma a „gyorshajtás”, ezen belül az okok:

  • Nem az útviszonyoknak (vonalvezetés, útburkolat) megfelelő sebesség - 3785 baleset
  • A forgalmi viszonyokhoz képest rossz sebesség - 469 baleset
  • Az időjárási és látási viszonyokhoz helytelenül választott sebesség - 396 baleset
  • Az előírt sebesség meg nem tartása - 118 baleset

A portál számítása szerint a 16 757 személyi sérüléses balesetből tavaly mindössze 118 alkalommal történt, hogy a kitáblázott sebességhatárnál magasabb tempó volt a baleset oka. Ez mindössze 0,7 százalék.

Rendkívül sok baleset volt tavaly az elsőbbségadást jelző táblák megszegéséből (2317), a követési távolság be nem tartása miatt (1461), valamint az autósok jól látható része nem adott elsőbbséget a zebrán haladó gyalogosoknak (emiatt 787 súlyos baleset történt).

322 személyautóra jutott tavaly egy személyi sérüléses baleset, és 371 darab tehergépkocsira jutott egy baleset, pontosabban ennyit okoztak a vezetőik. A balesetek okozói:

  • Személygépkocsik vezetői - 10 784 baleset
  • Kerékpárosok - 1737
  • Tehergépkocsik sofőrjei - 1358
  • Gyalogosok - 955
  • Motorkerékpárosok - 666
  • Segédmotoros kerékpárt vezetők - 628
  • Autóbuszok sofőrjei - 211
  • Állatok - 130

Százalékosan a legnagyobb mértékben motorkerékpárosok (+4,7 százalék) balesetokozása növekedett 2016-ról 2018-ra. Eközben a tehergépkocsiknál (-6 százalék) csökkent a leginkább.

Nemek szerinti bontásban ki a férfiak 11 508, a nők 3608 balesetet okoztak tavaly. A legtöbb balesetet a 46-64 éves korosztályba tartozó autósok okozták tavaly (4320), aztán a 36-45 évesek következnek (3172). Utánuk a 65-98 évesek következnek (1979).

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: idén lezárhatjuk a nyugati civilizáció egy dicstelen korszakát

Megkezdődött a Millenárison a Konzervatív Politikai Akció Konferenciája (CPAC Hungary), a kétnapos rendezvény megnyitóján a miniszterelnök is beszédet mondott. Úgy látja, a progresszív liberális szellem rosszabbá tette a világot, háborúkat szított, el akarta pusztítani a nemzeteket. Szerinte e szellem hívei ugyanúgy építik ki a hatalmukat, mint annak idején a kommunisták, a folyamatot öt pontba szedte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×