eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Magyar Honvédség Csehországból érkezett és a sajtóbemutatóra kiállított két darab, többcélú, használt Airbus A319-es csapatszállító katonai repülőgépeinek egyike Kecskeméten az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison 2018. február 2-án. A gépek a honvédség hadrendjében teljesítenek majd szolgálatot. Az első katonai Airbus A319-es január 31-én érkezett meg a kecskeméti repülőtérre.
Nyitókép: MTI Fotó: Ujvári Sándor

Megsérülhetett az államfői útra készülő repülőgép

Az InfoRádió értesülése szerint a Bukarestbe készülő Áder János nem volt a fedélzeten, amikor a baleset történt.

Mint arról az InfoStart is beszámolt, Áder János nem tudott elutazni Bukarestbe a Három Tenger Kezdeményezés államfői csúcstalálkozójára, mert megsérült a köztársasági elnök repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy az államfő nem volt a gépen, amikor az eset történt.

A Köztársasági Elnöki Hivatal közleménye szerint az államfőt a bukaresti magyar nagykövet képviselte a programon. A román fővárosban kedden tartották a 12 kelet- és közép-európai uniós országot tömörítő Három Tenger Kezdeményezés államfői csúcstalálkozóját.

Az InfoRádió megkereste az ügyben érintett Honvédelmi Minisztériumot, hogy megtudja, pontosan mi történt a repülőgéppel, és közben volt-e bárki a fedélzeten. Amint válaszol a tárca, cikkünket frissítjük!.

Landolás előtt történhetett valami

Arról azonban, hogy pontosan mi történt, eltérő értesülései vannak több portálnak. A 444.hu információi szerint a nemrég beszerzett, kormányzati repülőként is használt mindkét Airbus felszállt volna kedd reggel. Az egyik ezt meg is tette, Orbán Viktor utazott vele Moszkvába, a másikkal ment volna Áder János Bukarestbe, azonban baleset történt, az aszfalton várakozó géppel ütközött az étel-ital rakományt szállító autó, és annak felemelt rakománya.

A repülő ajtaja a hírportál szerint eldeformálódott, így a gép nem szállhatott fel.

A 24.hu úgy tudja, hogy a konténerek emelése közben a repülő ajtaját ismeretlen okból kinyitotta a gép személyzete, a nagy tömegű rakomány pedig összeütközött az ajtóval. Az eset után megvizsgálták a repülőt és kiderült, hogy

sérülhetett a túlnyomásrendszer, ezért ki kellett vonni a gépet a forgalomból.

Vizsgálat indult

Az ilyen műveletek közben – amikor a repülőgép ajtajához valamilyen rakományt, vagy lépcsőt emelnek, az a szabály, hogy az ajtót zárva kell tartani. Amikor a rakományt felemelték, a rakodást végző dolgozó kopog a gép ajtaján, majd a személyzet belülről kinyitja azt. Ez a szabály garantálja, hogy ne okozzanak kárt a repülőben.

Az InfoRádió értesülése szerint a vizsgálatok mind a személyzet, mind a földi kiszolgáló felelősségére kiterjednek, hiszen megfelelő eljárásrenddel és kommunikációval megelőzhető lett volna a baleset.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×