Mint arról az InfoStart is beszámolt, Áder János nem tudott elutazni Bukarestbe a Három Tenger Kezdeményezés államfői csúcstalálkozójára, mert megsérült a köztársasági elnök repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.
Az InfoRádió úgy tudja, hogy az államfő nem volt a gépen, amikor az eset történt.
A Köztársasági Elnöki Hivatal közleménye szerint az államfőt a bukaresti magyar nagykövet képviselte a programon. A román fővárosban kedden tartották a 12 kelet- és közép-európai uniós országot tömörítő Három Tenger Kezdeményezés államfői csúcstalálkozóját.
Az InfoRádió megkereste az ügyben érintett Honvédelmi Minisztériumot, hogy megtudja, pontosan mi történt a repülőgéppel, és közben volt-e bárki a fedélzeten. Amint válaszol a tárca, cikkünket frissítjük!.
Landolás előtt történhetett valami
Arról azonban, hogy pontosan mi történt, eltérő értesülései vannak több portálnak. A 444.hu információi szerint a nemrég beszerzett, kormányzati repülőként is használt mindkét Airbus felszállt volna kedd reggel. Az egyik ezt meg is tette, Orbán Viktor utazott vele Moszkvába, a másikkal ment volna Áder János Bukarestbe, azonban baleset történt, az aszfalton várakozó géppel ütközött az étel-ital rakományt szállító autó, és annak felemelt rakománya.
A repülő ajtaja a hírportál szerint eldeformálódott, így a gép nem szállhatott fel.
A 24.hu úgy tudja, hogy a konténerek emelése közben a repülő ajtaját ismeretlen okból kinyitotta a gép személyzete, a nagy tömegű rakomány pedig összeütközött az ajtóval. Az eset után megvizsgálták a repülőt és kiderült, hogy
sérülhetett a túlnyomásrendszer, ezért ki kellett vonni a gépet a forgalomból.
Vizsgálat indult
Az ilyen műveletek közben – amikor a repülőgép ajtajához valamilyen rakományt, vagy lépcsőt emelnek, az a szabály, hogy az ajtót zárva kell tartani. Amikor a rakományt felemelték, a rakodást végző dolgozó kopog a gép ajtaján, majd a személyzet belülről kinyitja azt. Ez a szabály garantálja, hogy ne okozzanak kárt a repülőben.
Az InfoRádió értesülése szerint a vizsgálatok mind a személyzet, mind a földi kiszolgáló felelősségére kiterjednek, hiszen megfelelő eljárásrenddel és kommunikációval megelőzhető lett volna a baleset.