Ez egy nem túl népszerű munkakör, így hosszabb ideje hiányszakmának számít – árulta el Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Az M3-as metró felújítása miatt most különösen nagy szükség lenne a mozdonyvezetők munkájára, hiszen üzemszünetben nagy mennyiségű áru-, építőanyag- és törmelékszállítás történik. Ráadásul ez egy speciális munkakör: a metrón kívül csupán a vasúttársaságoknál találhatók ilyen szakemberek.
Az elnök szerint a dolgozók motiválása legfőképp anyagi megbecsülés kérdése.
Hozzávetőleg egy tucatnyi dízelmozdony-vezető végez jelenleg karbantartó munkálatokat is a budapesti metróvonalakon – mondta a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője. Gulyás Attila az InfoRádiónak hozzátette: ha néhány ember kiesik, az nagy gondot okoz a munkaszervezésben.
Mivel kevesen vannak a dolgozók, ezért kizárólag túlórával pótolhatók, és valóban speciális munkakörről van szó – erősítette meg a szakszervezet vezetője. Ha a valaki a MÁV-nál szerzett is jogosítványt,
helyismereti vizsgákat kell tennie, ha ebben a munkakörben kíván dolgozni, így akár több hónap is lehet, míg munkába állhat
– tette hozzá. A mozdonyvezetők képzését a közlekedési vállalat végzi, a vizsgáztatásban pedig a szakhatóság is részt vesz.
Gulyás Attila kiemelte: jelenleg is van felvétel a BKV-nál erre a pozícióra. A cég különböző médiumokban hirdeti a betöltendő helyeit, de házon belül is lehetőséget biztosít az átképzésre. A BKV-nál, akárcsak a MÁV-nál munkaerőhiány van – hangsúlyozta a szakszervezeti vezető.
Ahhoz hogy ez megváltozzon, szerinte jelentős béremelésre lenne szükség, de erre a vállalat jelenleg képtelen
– tette hozzá.