eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 26. szombat Ervin
Valami fontos történik a 3-as metróval

Valami fontos történik a 3-as metróval

Hétfő óta forgalomkorlátozásokra kell számítani az Újpest-Városkapu metróállomás környékén, miután elkezdődtek a 3-as metró északi szakasza felújításának előkészítő munkálatai. A rekonstrukció várhatóan késő ősszel indul.

Újpesten is elkezdődtek a 3-as metró rekonstrukciójának előkészületei. A BKV közölte, hogy

hétfőtől forgalomkorlátozásra kell számítani az Újpest-Városkapu metróállomás környezetében.

A Váci út belvárosba vezető oldalán a szélső forgalmi sávot lezárták, az útszűkület augusztus 31-ig marad érvényben. A metróvonal felújítását előkészítő munkálatok keretében autóbuszmegállót is kialakítanak.

Ősszel már elvégezték az 3-as metró déli szakaszán az előkészítő munkálatokat, a Határ út környékén a felszíni metrópótláshoz szükséges újabb kanyarodó sávot és gyalogos-átkelőhelyet is kiépítettek. Időközben azonban kiderült, hogy a jelenleg rendelkezésre álló forrás nem elég a déli szakasz felújítására, abból csak az északi rész rekonstrukcióját lehet végrehajtani.

Tarlós István főpolgármester júniusban beszélt arról, hogy a főváros nem kap plusz pénzt a kormánytól a munkálatokra, amelyet saját pénzmaradványából egészít ki. Akkor azt mondta, hogy

a teljes alagút és az északi szakasz felújítása szeptember végén elindulhat,

míg a másik két szakasz esetében arra lehet számítani, hogy új tendert írnak ki.

Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter szintén júniusban mondta el, hogy a főváros, a kormány és Brüsszel, vagyis az Európai Bizottság ennek a programnak a három szereplője, ezért egyeztetésre van szükség, hogy Budapest további uniós forrásokból az egész metróvonalat fel tudja újítani.

Dabóczi Kálmán a BKK vezérigazgatója múlt héten az InfoRádió Aréna című műsorában kiemelte, hogy a 3-as metró pótlása kulcsfontosságú lesz az alagút felújítása közben.

„Az északi szektorban mintegy nyolcvan járműre lesz szükség Csuklós buszból van hiány, a főváros döntése alapján a BKV és a BKK vezetői közösen dolgoztak ki forgatókönyvet, hogyan lehet ezt kezelni. Két és fél-három év a metró felújítása, remélhetőleg az ősszel megkezdődhet a munka” - fejtette ki.

Biró Endre, a Metróért Egyesület elnöke azt mondta, hogy egyre gyakrabban vannak meghibásodások a 3-as metró vonalán, ezért nem szabad kockázatot vállalni a felújítással.

A 3-as metróvonal jelenleg olyan rossz műszaki állapotban van, hogy 2011 decembere óta 60 kilométer/óra a járatok maximális sebessége. A pályahibákat a többi között az alagút szigetelésén átszivárgó talajvíz okozza.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bécs vasárnap választ: folytatja-e nagy sorozatát a Szabadságpárt?

Bécs vasárnap választ: folytatja-e nagy sorozatát a Szabadságpárt?

Újabb tartományi választást tartanak a szomszédos Ausztriában, immár a negyediket a tavaly szeptemberi országos parlamenti választások óta. Az önálló tartománynak számító Bécsben a hosszú ideje regnáló Osztrák Szociáldemokrata Párt (SPÖ) a felmérések szerint ezúttal is biztos győzelemre számíthat.

Csányi Péter:  az OTP stratégiája sikeres, de van, amit érdemes újragondolni

Drasztikus változtatást nem tervez, de számos területen készül finomhangolásra Csányi Péter, aki május elsejétől az OTP Bank vezérigazgatója lesz. Az InfoRádióban beszélt arról, hogy mely területeken változtatna, és hogy a leányvállalatok vezetőit jobban integrálná az anyabank működésébe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×