Újpesten is elkezdődtek a 3-as metró rekonstrukciójának előkészületei. A BKV közölte, hogy
hétfőtől forgalomkorlátozásra kell számítani az Újpest-Városkapu metróállomás környezetében.
A Váci út belvárosba vezető oldalán a szélső forgalmi sávot lezárták, az útszűkület augusztus 31-ig marad érvényben. A metróvonal felújítását előkészítő munkálatok keretében autóbuszmegállót is kialakítanak.
Ősszel már elvégezték az 3-as metró déli szakaszán az előkészítő munkálatokat, a Határ út környékén a felszíni metrópótláshoz szükséges újabb kanyarodó sávot és gyalogos-átkelőhelyet is kiépítettek. Időközben azonban kiderült, hogy a jelenleg rendelkezésre álló forrás nem elég a déli szakasz felújítására, abból csak az északi rész rekonstrukcióját lehet végrehajtani.
Tarlós István főpolgármester júniusban beszélt arról, hogy a főváros nem kap plusz pénzt a kormánytól a munkálatokra, amelyet saját pénzmaradványából egészít ki. Akkor azt mondta, hogy
a teljes alagút és az északi szakasz felújítása szeptember végén elindulhat,
míg a másik két szakasz esetében arra lehet számítani, hogy új tendert írnak ki.
Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter szintén júniusban mondta el, hogy a főváros, a kormány és Brüsszel, vagyis az Európai Bizottság ennek a programnak a három szereplője, ezért egyeztetésre van szükség, hogy Budapest további uniós forrásokból az egész metróvonalat fel tudja újítani.
Dabóczi Kálmán a BKK vezérigazgatója múlt héten az InfoRádió Aréna című műsorában kiemelte, hogy a 3-as metró pótlása kulcsfontosságú lesz az alagút felújítása közben.
„Az északi szektorban mintegy nyolcvan járműre lesz szükség Csuklós buszból van hiány, a főváros döntése alapján a BKV és a BKK vezetői közösen dolgoztak ki forgatókönyvet, hogyan lehet ezt kezelni. Két és fél-három év a metró felújítása, remélhetőleg az ősszel megkezdődhet a munka” - fejtette ki.
Biró Endre, a Metróért Egyesület elnöke azt mondta, hogy egyre gyakrabban vannak meghibásodások a 3-as metró vonalán, ezért nem szabad kockázatot vállalni a felújítással.
A 3-as metróvonal jelenleg olyan rossz műszaki állapotban van, hogy 2011 decembere óta 60 kilométer/óra a járatok maximális sebessége. A pályahibákat a többi között az alagút szigetelésén átszivárgó talajvíz okozza.