eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 28. szombat Vencel
Valóban lassítják a villamosokat

Valóban lassítják a villamosokat

A MÁV cáfolta a korábbi sajtóhírt, hogy újabb sebességkorlátozást vezettek volna be a szentendrei HÉV Batthyány tér és Margit híd közötti szakaszán. A HÉV alagút fölötti villamosközlekedésben azonban az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint néhány hónapja megnövelték a sebességkorlátozás alá eső szakasz hosszát.

A Népszava nemrég arról írt, hogy a metró után már a HÉV-vel is gondok vannak: a Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt. Már csak tízzel "futhatnak" be a szerelvények az állomásra – tette hozzá a lap.

A szentendrei HÉV a Szépvölgyi úti felszíni megálló után a föld alatt fut a Margit-híd, illetve a Batthyány tér megállókig. Alagútja fölött közlekednek tavaly óta a budai fonódó villamosok, ehhez meg is kellett erősíteni a végállomásnál a műtárgy szerkezetét, mivel hajszálrepedések jelentek meg már a villamosvágányok építésekor az alagútban.

A HÉV-et üzemeltető MÁV megkeresésünkre azonban azt írta, hogy az eddigi szakértői vizsgálatok a „fonódó" átadása óta nem mutatnak olyan jellegű állagromlást az alagút szerkezetében, amelynek következtében újabb sebességcsökkentést kellene elrendelni. A födémszerkezet alatt, a HÉV pályáján ugyanis az állomás és a váltókörzet között 20 km/h-val, onnan a Margit híd megállóhelyig pedig 40 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények, ám ezek a korlátozások már a fonódó villamos építése előtt is érvényesek voltak – tette hozzá a MÁV.

A felszínen közlekedő fonódó villamosok tavaly szeptemberben, az érintett szakaszon elrendelt sebességkorlátozására vonatkozó megkeresésünkre a BKK-tól írásban szintén azt a választ kaptuk, hogy újabb repedések nem jelentek meg az alagútban.

Valóban lassítják a villamosokat

„Az alagút födémszerkezete a megerősítéseket követően megfelelően stabilnak bizonyult, a hajszálrepedések a terhelés hatására sem mutattak lényegi változást.”

Ugyanakkor a BKV Zrt.-nek a villamosok sebességkorlátozását mindaddig fenn kell tartania, amíg minden kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a repedések nem terjednek tovább, illetve újak nem keletkeznek – fogalmazott a társaság.

Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője megkeresésünkre elmondta, hogy az utóbbi hetekben valóban nem történt változás, ám a sebességkorlátozás tavaly szeptemberi bevezetése óta igen.

Körülbelül 3 hónapja az előre jelzett távnak a kétszeresére növekedett ez a sebességkorlátozás. Per pillanat a hídtól a Bem tér megállóig 25 km/óra van elrendelve a villamosjármű forgalom számára” - közölte.

Kolák András hozzátette: újabb tervezett korlátozásról nincs tudomása.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
Hajszálon múlhat az amerikai elnökválasztás eredménye, és ez a tőzsdéknek nagyon rossz hír

Hajszálon múlhat az amerikai elnökválasztás eredménye, és ez a tőzsdéknek nagyon rossz hír

Már a 2020-as amerikai elnökválasztás is megmutatta, hogy viszonylag nagy országos szavazatkülönbség esetén is tud nagyon szoros eredmény kialakulni az elektori rendszerben döntő egyes csatatérállamokban. Ha most az 51 amerikai állam egyedi elnökválasztási esélyeit megvizsgáljuk, azt láthatjuk, hogy olyan extrémen szoros versenyfutás is jöhet, ahol Pennsylvania állam egymaga dönti el a végeredményt. Egy kiélezett helyzetben pedig nagy kérdés lehet, hogy lesz-e kvázi azonnali végeredmény, vagy hetekig-hónapokig tartó bizonytalanság veszi kezdetét. Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 28. 10:00
×
×
×
×