eur:
390.9
usd:
360.09
bux:
73174.1
2024. július 27. szombat Liliána, Olga
Még egy drágulás érintette az autósokat

Még egy drágulás érintette az autósokat

Az autósok tavaly átlagosan 78 ezer forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami mintegy 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért 71.600 forintos szintet. A Netrisk statisztikái azt mutatják, hogy a szerződések csaknem ötödét új autókra kötik, de több mint a felük a megkötéskor legalább 6 éves autókhoz kapcsolódik.

Miközben a autóvásárlások során kötött úgynevezett azonnali cascokötések díja alig 2-3 százalékot emelkedett egy év alatt, az évfordulós váltók átlagdíja nem kevesebb, mint 12 százalékkal került feljebb. Ezzel együtt az évfordulós váltók átlagosan továbbra is jóval kedvezőbb összeget fizetnek a cascóra: az új autók átlagdíja jelenleg 90.100 forint, ami több mint 55 százalékkal magasabb, mint az évfordulós váltók 58.000 forintos éves összege. 2015-ben azokban ez az eltérés még meghaladta a 70 százalékot is – közölte vezető online biztosításközvetítő portál.

A casco átlagdíjának 9 százalékos emelkedése két tényezőnek is köszönhető. Egyrészt nőtt a kárkifizetések összege, amit a biztosítók a díjakban tudtak kompenzálni. Másrészt 2016-ban a márkakereskedők 25 százalékkal több új autót adtak el, és a használtautó-import is 16 százalékkal nőtt., Ezáltal az eleve magasabb díjú azonnali kötések aránya az előző évi 61 százalékról 67 százalékra nőtt – közölte Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.

A 2016-ban megkötött

casco biztosítások 26 százalékához további kiegészítő fedezeteket is választottak az autósok.

A leggyakoribb ilyen fedezet az üvegkárokhoz kapcsolódó önrész biztosítás (11%), az autósegély (7%) és a kiegészítő élet- és balesetbiztosítások (4,4%) voltak.

A casco biztosításokat tavaly átlagosan 6 év 2 hónapos autókra kötötték. Ha e szerződéseket az autók életkora szerinti megoszlásban vizsgáljuk, két fontos megállapítást is tehetünk. Egyrészt jelentősen megnőtt az új autókra kötött szerződések aránya, másrészt a 2007-2008-as újautó-értékesítési csúcsidőszak továbbra is alapvetően érezteti hatását: a szerződések több mint 20 százalékát tavaly 8-9 éves autókra kötötték. Ebben szerepe van annak, hogy a biztosítók egyre kedvezőbb termékekkel igyekeznek a korosabb járműveket is fedezetben tartani, emellett ebben a körben még sok autót 8-10 éves futamidőre szóló hitellel finanszíroztak, amihez a hitelező folyamatosan megköveteli a casco fenntartását.

A korábban szinte egyeduralkodó módozatnak számító 10 százalék, de minimum 50 ezer forint önrész mellé hosszú évek óta fokozatosan zárkózik fel a 10 százalék, de minimum 100 ezer forintos verzió, amelynek a választása mintegy 10 százaléknyi diszkontot jelent a díjban. 2016-ban a casco szerződéseknek már mindössze 43 százalékát kötötték a magasabb fedezetet jelentő 10 százalék/50 ezer forint önrésszel, amelyet szinte utolért a 10 százalék/100 ezer forintos önrészt tartalmazó konstrukció (41 százalék). Ez az arány 2013-ban még 52 illetve29 százalék volt.

Bár a magasabb önrésszel valóban megspórolhatunk évi néhány ezer forintot, cserébe azonban a kisebb (félmillió forint alatti) károknál kétszer akkorra önerőt vállalunk, és így csak a nagyobb káresemények esetén kapunk valódi védelmet – közölte a szakember.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Nagyot mentek az amerikai tőzsdék

Nagyot mentek az amerikai tőzsdék

Felemás hangulatban telt a kereskedés reggel Ázsiában, de az európai tőzsdéken már látszik némi hangulatjavulás a hét korábbi részében látott eséshez képest. Megérkeztek ma a havi amerikai PCE-adatok, amelyek a várakozásoknak megfelelően az infláció további lassulását mutatták, ám mivel a tegnap megjelent második negyedéves adat már magában foglalta a júniust is, így nagy meglepetése nem lehetett számítani.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×