eur:
411.72
usd:
395.5
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília

Tarlós: a metró leállítása közlekedési káoszt okozna

Beláthatatlan politikai következményei lehetnek annak, ha biztonsági kockázatok miatt még a felújítási munkák megkezdése előtt le kellene állítani a 3-as metrót – mondta Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.

A 3-as metró utasbiztonsága a szakvélemények alapján nem rossz, de amint ez negatív lesz, a BKV vezetése le fogja állítani a közlekedést a vonalon, a politikai következményektől és választási időponttól függetlenül – mondta Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában. A főpolgármester kiemelte: gyakoribb ellenőrzéseket végeznek, és az első gyanús jelre intézkedni fognak a szakemberek. Hozzátette: ami az üzembiztonságot illeti, rosszabb a helyzet.

Tarlós István hangsúlyozta: minél jobban folyik az időhúzás, annál később oldódik meg a probléma, a kivitelezési munkák hosszú átfutási ideje miatt.

„Ha a 3-as metrót egy váratlan fejlemény miatt még az előtt le kell állítani, hogy a felújítási munkák megkezdődnének,

az egy érvelhetetlen politikai skandalum lesz

a teljes politikai közösség számára, és ezt szeretném elkerülni” - mondta a főpolgármester.

Ha a metrót le kellene állítani, az közlekedési káoszt idézne elő, de emberi számítás szerint ilyenre ma még nem kell számítani – tette hozzá.

A főváros erejéhez mérten mindent megtett a földalatti vonal felújításának mielőbbi elindulásáért – emelte ki Tarlós István. Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években nőtt az utasbiztonság azzal, hogy jelentős hosszban felújították a vágányokat.

Kiemelte, hogy

a 3-as metró ügyével csak 2015 után lehetett érdemben foglalkozni,

mivel akkor vállalta át a kormány a BKV 70 milliárdos adósságát, korábban semmilyen kötelezettséget nem tudtak vállalni.

A főpolgármester beszélt arról is, hogy a kormányzati támogatási szerződésben a rekonstrukcióra rendelkezésre álló 137 milliárd forintos összeget nem lehet túllépni. Emiatt írta ki Budapest ismét a tervezési tendert, aminek a már kész kivitelezési tervekhez kell igazodnia, így elkerülhetők lesznek a korábban tapasztalt túlárazások.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a főváros saját erőből oldotta meg az autóbuszos pótlást a 3-as metróvonal rekonstrukciója idejére, mivel – bár a kormányzat a magyar buszok vásárlására ösztönözte az önkormányzatot – az elmúlt fél évben egyetlen magyar autóbusz sem készült.

Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 20:53
×
×
×
×