A közlemény szerint a mintegy 5,3 milliárd forintnyi fővárosi, kormányzati és uniós forrásból 400 nap alatt felújított teret teljesen átépítették.
A metróépületet - a vázszerkezet kivételével - teljesen visszabontották és egy modern arculatú, könnyed hatást keltő, tágas üvegfalú létesítményt építettek a helyére.
Egységesebb lett a tér építészeti arculata, miután elbontották a vendéglátóegységeknek helyet adó, a metrókijárat melletti épületet és bódékat - tették hozzá.
A kereskedelmi funkciókat az új szolgáltató épületbe és a Széll Kálmán tér déli részén lévő, új támfalépületbe helyezték át. Az üzlethelyiségek hasznosítására a Budapest Főváros Vagyonkezelő Zrt. jelentetett meg tendert - írták.
Átalakították az autóbusz-végállomásokat, a villamosmegállókat, a teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát.
Új, a Vérmező úttal párhuzamosan futó kerékpárút is épült, amely kapcsolatot teremt a Vár két oldala között.
A BKK szerint a korábbi csupasz betonfelületek helyett jelentősen nőtt a zöldfelületek aránya: 182 fát telepítettek a térre és több mint 700 négyzetméternyi füvesített terület alakítottak ki.
A munkálatok során kicserélték a környékén futó közművezetékek nagy részét, többek között vasúti, elektromos, távközlési kábeleket, víz- és távhővezetékeket, csatornaszakaszokat.
Nemsokára új, integrált szolgáltatásokat nyújtó BKK-ügyfélközpont nyílik a téren, ahol a közlekedéssel kapcsolatos minden ügy elintézhető.
Egyes egységeket, így a liftet, a mozgólépcsőt, valamint az ügyfélközpontot a jogszabályi előírások miatt csak később, a használatbavételi engedélyek megszerzése után üzemelik be - áll a közleményben.