Az Eötvös Loránd Tudományegyetem a legjobb magyarországi felsőoktatási intézmény - derül ki az Educatio Kft. által működtetett Országos Felsőoktatási Információs Központ rangsorából, amelyet idén első alkalommal állítottak össze.
A második helyet a Szegedi Tudományegyetem szerezte meg az oktatók és hallgatók kiválósága alapján összeállított rangsorban. A harmadik a Semmelweis Egyetem, a negyedik a Budapesti Corvinus Egyetem, az ötödik pedig a Debreceni Egyetem lett.
A legjobb tíz közé bekerült a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Nyugat-magyarországi Egyetem, valamint két egyházi felsőoktatási intézmény is: a Károli Gáspár Református Egyetem oktatóinak és hallgatóinak teljesítménye a hetedik, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemé pedig a kilencedik helyre volt elég.
Az összesített kari rangsorban idén is a bölcsészettudományi és az általános orvosi karok állnak a legjobban. Kiemelkedett még a Szent István Egyetem fővárosi székhelyű állatorvos-tudományi kara, a Corvinus gazdaságtudományi kara és az ELTE-TTK.
Kedvelt a turizmus
Idén a legnépszerűbb alapszak a turizmus-vendéglátás volt, közel 4400-an jelölték meg első helyen. A diákoknak a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kar turizmus-vendéglátás képzéséhez kellett a legtöbb pontot összegyűjteniük (446), a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán 418 pontot, a Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskoláján pedig 409 pontot követeltek meg a jelentkezőktől.
A 2010-es felvételi időszak második legnépszerűbb képzése a gazdálkodás és menedzsment lett, amely közel négyezer fiatalt vonzott - nekik a költségtérítéses képzéshez is legalább 406 pontot kellett összegyűjteniük.
Évek óta az első 10-ben szerepel a jogi, valamint a pénzügyi és számviteli alapszak, de 2400 jelentkezővel a legkedveltebb képzések közé tartozik a gépészmérnöki, valamint a mérnök informatikus is - ez utóbbira 2752-en próbáltak bekerülni.
A kommunikáció és médiatudomány, valamint a kereskedelem és marketing azonban veszített a népszerűségéből, igaz, így is közel négyezren jelentkeztek ezekre a szakokra.
Hanganyag: Kálló Izabella