Horváth Csaba, a Fővárosi Közgyűlés szocialista frakcióvezetője a testület szerdai ülésének szünetében azt mondta: Vitézy Dávidot a vezetői tapasztalat hiánya, és fiatal kora miatt nem tartják alkalmasnak a BKK vezetésére.
Tarlós István ezzel kapcsolatban arra mutatott rá, hogy "részben" éppen a fiatalítás jegyében történik (a 25 éves) Vitézy kinevezése.
A főpolgármester megjegyezte: az, hogy az ellenzék Vitézy "felderítő, oknyomozó" tevékenysége miatt haragszik rá, az számára a "legkevésbé sem" ok arra, hogy eltekintsen a kinevezésétől.
Vitézy Dávid az MTI-nek azt mondta, majd az idő eldönti, alkalmas-e a megbízatására, és hogy a BKK felépítése után bizalmat kap-e az ellenzéktől. Utalt arra, hogy a szervezet felépítése a következő hónapok feladata lesz, és ebben a munkában számos szakemberrel együtt dolgozik majd.
Mint mondta, az lesz a feladatuk, hogy teljesen, "radikálisan" átalakítsák a jelenleg széttagozott közlekedési intézményrendszert, és egy központi irányítás alá vonják. Utalt arra, hogy utoljára 1968-ban nyúltak hozzá a közlekedési intézményrendszerhez.
Kiemelte, az elmúlt négy évtizedben a személyautók száma többszörösére nőtt; ezer lakosra akkor 70, ma pedig 360 jut. Eközben azonban a tömegközlekedést használók száma 80 százalékról 50 százalékra csökkent - fűzte hozzá.
Elmondta, a cél az, hogy létrejöjjön egy olyan egységes irányítási rendszer, amely felügyeli a közúti, a kerékpáros és a tömegközlekedést. Jelezte: a minta előttük London közlekedésszervezési modellje.
A BKK lesz a megrendelője a közösségi közszolgáltatásoknak Budapesten. A következő fél évben a BKV, a fővárosi közlekedési ügyosztály, az FKF, a Parking kft., a Taxi kft. vezetőivel, szakembereivel dolgozzák ki a részletes terveket. A BKV-nak már csak végrehajtási szerepe lesz, míg a BKK feladata lesz, hogy a "menetrendi és tarifakérdéseket összefogja".
A dugódíjjal kapcsolatos újságírói kérdésre arra mutatott rá, hogy a főváros korábban kötelezettséget vállalt annak bevezetésére, miután az a 4-es metró európai uniós támogatásának feltétele volt.
Jelezte azonban, hogy az előfeltételeket előbb meg kell teremteni, így például a P+R parkolókat kell építeni, valamint a tömegközlekedést fejleszteni.
Hanganyag: Sigmond Árpád