eur:
400.38
usd:
362.85
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Orbán: Közép-Európa megújult

Közép-Európa megújulását emelte ki Orbán Viktor a visegrádi országok (V4) kormányfőinek keddi budapesti csúcstalálkozója után tartott sajtótájékoztatón. A miniszterelnök közép-európai együttműködést szorgalmazott, hogy a vasfüggönyt ne váltsa fel "pénzfüggöny".

Közép-Európa megújulását emelte ki Orbán Viktor a visegrádi országok (V4) kormányfőinek keddi budapesti csúcstalálkozója után tartott sajtótájékoztatón. A miniszterelnök közép-európai együttműködést szorgalmazott, hogy a vasfüggönyt ne váltsa fel "pénzfüggöny".

A lengyel miniszterelnök 2007-es választási sikerére utalva úgy fogalmazott: a varsói expressz megérkezett Budapestre, látogatást tett Pozsonyban, és Prágát sem hagyta érintés nélkül. Ez számára azt jelenti, hogy Közép-Európa megújult, Közép-Európában az emberek komoly változásokat akarnak - mondta.

A kormányfő szerint ma komoly igény van Közép-Európában a közép-európai együttműködés rendszerének felépítésére.

Orbán Viktor azt mondta, ma a napnál világosabb: "ha nem akarjuk, hogy a vasfüggönyt pénzfüggöny váltsa fel (...), akkor a közép-európai államoknak együtt kell egymással működniük".

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×