A BFT pénteki ülésének vendégeként Csepi Lajos szakállamtitkár úgy fogalmazott: az unió kétezermilliárd forintot szán a magyar közlekedésfejlesztésre, amely összegeknek nagyon is megvan a helye, a "kosár" nem feneketlen.
Suchman Tamás a Balaton Fejlesztési Tanács nevében kikérte magának a közlekedési tárca hozzáállását a második balatoni komp kérdéséhez, megjegyezve, hogy Brüsszelben kedvezően fogadták a második komp tervét.
Más ügyekben Csepi Lajos már a tanács számára kedvezőbb bejelentéseket tett. A korábbi elutasítás után a tárca kész megvizsgálni, hogy az M7-es autópálya Siófokot elkerülő szakasza díjmentesíthető-e. Amennyiben elérhető egy ilyen intézkedéssel, hogy a város számottevő forgalomtól mentesüljön, akkor nem kell elzárkózni a megoldástól - mondta a szakállamtitkár.
Közölte azt is, hogy 2010-től már nemcsak bicikli-utak építésére, hanem fenntartására is lehet majd támogatásért pályázni. Így orvosolható lesz az a helyzet, hogy az állami pénzekből megépült balatoni bringakörút fenntartására képtelenek az önkormányzatok, az helyenként már balesetveszélyessé vált.
Suchman Tamás, a BFT elnöke ezzel kapcsolatban leszögezte, a három-öt éve megépített bicikli-utaknak évek óta nincs gazdája, amit egy miniszteri-vagy kormányrendelettel már rég kezelni kellett volna.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról